تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3804953
شناسه : 3804953
تاریخ :
۴ گام خرید سکه طلا از مرکز مبادله اقتصاد ایران: متقاضیان خرید سکه طلا می توانند از طریق سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران در حراج این مرکز شرکت کرده و سکه طلا خریداری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حراج سکه طلا از تاریخ 13 اسفند ماه 1402 در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز شده است. براساس شیوه نامه حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ایران، همه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی و بالای 18 سال تمام شمسی می توانند در حراج سکه طلای این مرکز شرکت کنند. دارایی موضوع حراج سکه طلای مورد تایید بانک مرکزی نیز اعم از تمام، نیم و ربع است. متقاضیان می توانند با طی کردن چهار گام، در حراج های سکه طلای مرکز مبادله ایران شرکت کنند.

ثبت نام و احراز هویت

برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید به آدرس اینترنتی market.ice.ir مراجعه کنید. پس از کلیک روی دکمه «ثبت نام»، از شما شماره تلفن همراه و کد ملی خواسته می شود. پیش از وارد کردن آن حتما «شرایط نامه کاربری»، «شرایط نامه معاملات» و «بیانیه سلب ریسک و مسئولیت» را به دقت مطالعه و با وارد کردن کد امنیتی  اقدام به ثبت نام کنید. حتما از شماره تلفن همراهی استفاده کنید که به نام خود و با کدملی شما باشد. سپس کد 6 رقمی که به گوشی شما ارسال می شود، وارد نمایید تا حساب کاربری شما ساخته شود.

پس از  آن، از طریق حساب کاربری اقدام به احراز هویت کرده و پس از تکمیل آن، مجدد از طریق حساب کاربری، با وارد کردن شماره شبا مربوط به بانک ملی، شعبه و کد پستی ثبت نام خود را تکمیل کنید.

واریز و ثبت سفارش

پس از ثبت نام و احراز هویت می توانید برای واریز و ثبت سفارش سکه از طریق سامانه معاملات طلا اقدام کنید. واریز وجه در بازه زمانی اعلام شده مقدور خواهد بود و مبلغ آن باید معادل ارزش سفارش مورد نظر و هزینه‌ کارمزد باشد. توجه داشته باشید که قیمت پایه برای سکه وجود ندارد و در زمان واریز وجه و شارژ کیف پول، باید قیمت پیشنهادی خود را که مایل به خریداری سکه طلا در آن قیمت هستید، در نظر داشته باشید.

برای شارژ حساب خود به بخش «کیف پول» وارد شوید و از طریق کلیک دکمه واریز و با اتصال به درگاه بانکی، با کارت های بانکی مدنظر که متعلق به خودتان باشد، جهت واریز وجه اقدام کنید.

سپس در روز حراج و ساعات مجاز، با ورود به حساب کاربری خود و در قسمت حراج های فعال، سفارش خود را ثبت کنید؛ این سفارش شامل قیمت پیشنهادی و تعداد سکه درخواست شده است. توجه داشته باشید، هر متقاضی تنها می تواند یک سفارش فعال داشته باشد؛ به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع قطعه سکه، فقط یکبار می توانند تعیین قیمت و تعیین تعداد سکه را انجام دهند.

متقاضی در صورت نیاز به ویرایش می تواند در بازه زمانی حراج سفارش خود را لغو و سپس مجدد اقدام به ثبت نماید. 

تخصیص سکه طلا

مرتب­سازی و اولویت­بندی سفارشات بر اساس بالاترین قیمت پیشنهادی و در صورت برابری قیمت­ها، مرتب­سازی بر اساس زمان ثبت سفارش صورت می گیرد.

در نهایت سکه طلا بر اساس اولویت­بندی از بالاترین اولویت به پایین­ترین اولویت، متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می شود. توجه داشته باشید که پس از بازه نظارت و تخصیص، از طریق بررسی حساب کاربری خود می توانید از نتیجه حراج مطلع شوید.

تحویل  سکه طلا

برنده حراج می تواند جهت تحویل فیزیکی سکه طلا از شعبه منتخب خود، از 7 روز کاری پس از تخصیص تا 7 روز کاری بعد از آن با پرداخت هزینه تحویل( مبلغ 300 هزار ریال )به شعبه منتخب اقدام کند.

در صورت تاخیر در دریافت سکه از شعبه بانک،متقاضی به مدت 7 روزکاری دیگر  فرصت دارد با پرداخت هزینه نگهداری(مبلغ 500 هزار ریال )، سکه خود را تحویل بگیرد.

عدم مراجعه متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر به فسخ معامله منجر خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر هزینه های عملیاتی به کیف پول متقاضی عودت داده می شود و بعد از آن وارد فرآیند برگشت خواهد شد.

وجه پرداخت شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده اند نیز طی فرآیند برگشت به آنها بازگردانده می شود.

انتهای پیام/