تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3804928
شناسه : 3804928
تاریخ :
نیم میلیارد دلار پارچه وارد شد اقتصاد ایران: میزان واردات انواع پارچه در شش ماهه امسال با افزایش ۱۸ درصدی در وزن و ۲۶ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۸۶ هزار و ۸۰۰ تن به ارزش ۴۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام گمرک ایران، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ میزان صادرات انواع پارچه رقمی در حدود ۹ هزار و ۵۰۰ تن و به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که از نظر وزنی ۸ درصد و از لحاظ ارزش ۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

همچنین میزان واردات انواع پارچه نیز در شش ماهه سال ۱۴۰۳ با افزایش ۱۸ درصدی در وزن و ۲۶ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۸۶ هزار و ۸۰۰ تن به ارزش ۴۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ عمده پارچه‌های صادر شده به مقصد کشور عراق بوده است، به طوری که بالغ بر ۳۳ درصد از وزن و ۴۲ از ارزش این کالاها را کشور عراق به خود اختصاص داده است. پس از آن جمهوری آذربایجان و افغانستان به ترتیب با اختصاص ۲۰ و ۱۲ درصد از کل ارزش صادرات پارچه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین در حوزه واردات، امارات متحده عربی با اختصاص ۶۰ درصد از وزن و ۶۱ درصد از ارزش واردات پارچه عمده‌ترین کشور طرف معامله جهت واردات پارچه به کشورمان بوده است و پس از آن کشور چین با سهم ۲۴ درصد و ترکیه با ۱۱ درصد از ارزش در رتبه‌های بعدی قرار دارند.