تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3804906
شناسه : 3804906
تاریخ :
سامانه مکان‌یاب در اورژانس راه‌اندازی شد اقتصاد ایران: رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور، از راه‌اندازی سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان (سرویس لوکیشن) در اورژانس ۱۱۵ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی بهمن‌آبادی؛ رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور از راه‌اندازی سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان (سرویس لوکیشن) در اورژانس 115 خبر داد و اظهار کرد: سامانه مکان‌یابی تماس‌گیرندگان به ما کمک می‌کند تا موقعیت مکانی تماس‌گیرنده را رهگیری و مکان تقریبی او را پیدا کنیم.

وی افزود: مکان تماس‌گیرندگان خطوط ثابت تلفنی با کمک اطلاعات موجود در سامانه مخابرات توسط واحد ارتباطات اورژانس مشخص می‌شود.

بهمن‌آبادی با اشاره به تفاوت شعاع مکان‌یابی تماس‌گیرندگان با تلفن همراه در محیط‌های مختلف تصریح کرد: در داخل شهر، شعاع 300 متری برای مکان‌یابی مشخص می‌شود، اما در جاده‌ها به علت فاصله‌های زیاد، شعاع یک کیلومتری مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فاوا اورژانس کشور همچنین به نیاز روشن بودن GPS گوشی تماس‌گیرنده اشاره کرد و گفت: برای افزایش دقت مکان‌یابی، لازم است GPS تلفن همراه فرد در حین تماس فعال باشد.

وی تأکید کرد: ممکن است در ابتدای کار در برخی موارد دقت مکان‌یابی پایین باشد و شناسایی مکان تماس‌ها با خطا مواجه شود اما اورژانس کشور در تلاش است تا این سیستم بهینه‌سازی شود و میزان خطاها کاهش یابد.

وی با بیان این که در کشور هزاران فرستنده ـ گیرنده (BTS) داریم، افزود: برای بهبود دقت مکان‌یابی، باید تعداد BTS‌ها افزایش یابد که این موضوع بر عهده اپراتورهای تلفن همراه است و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور با اشاره به نقش ارزشمند این سامانه در تسریع و تسهیل دسترسی به مددجویان افزود: یکی از مشکلات اساسی و زمان‌بر همکاران واحد ارتباطات اورژانس 115، ثبت نشانی تماس‌گیرندگان بود که موجب اتلاف وقت در لحظات حیاتی فرایند کمک رسانی می‌شد، اما بهره‌گیری از این سامانه، زمان تلف شده را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد.

بهمن‌آبادی همچنین به تأثیر این سامانه در کاهش مزاحمت‌های تلفنی اشاره کرد و گفت: مشخص بودن موقعیت مکانی و نشانی تماس‌گیرندگان، نقشی مهم و بازدارنده در کاهش مزاحمت‌های تلفنی اورژانس 115 ایفا خواهد کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر این سامانه در استان تهران فعال است و طی 10 روز آینده در تمامی مراکز در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/