تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3804890
شناسه : 3804890
تاریخ :
۳۵۶ نقطه پرحادثه در راه‌های کشور حذف و اصلاح شد اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری گفت: در ۶ ماهه امسال، ۳۵۶ نقطه پر حادثه با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در راه‌های بین‌شهری کشور اصلاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید صباغ‌زاده مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از رفع و اصلاح ۵۴۸ نقطه پر تصادف از مجموع ۸۸۷ نقطه مصوب سال ۱۴۰۱ خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد، ۴۱۲ نقطه پرحادثه در سال ۱۴۰۲ برطرف شده است.

صباغ‌زاده با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در نیمه نخست سال جاری گفت: ۳۵۶ نقطه پرحادثه در راه‌های بین‌شهری کشور اصلاح شد که شامل ۱۳۶ نقطه مصوب سال ۱۴۱ و ۲۲۰ نقطه مستعد حادثه از سال‌های گذشته بوده است.

به گفته وی؛ در بازه زمانی ذکر شده، ۹۰ هزار و ۱۱۳ کیلومتر از راه‌های بین‌شهری کشور خط‌کشی شده و ۲۱۰ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو و علائم اخطاری و مسیر نما نصب شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری علائم همچنین از نصب ۴۲۵.۷ کیلومتر حفاظ‌های ضروری، شامل گاردریل و نیوجرسی، و ۱۱۳ کیلومتر روشنایی در گردنه‌های مه‌گیر و کمربندی‌ها خبر داد و این اقدامات را بخشی از تلاش‌های مستمر برای افزایش ایمنی در محورهای شریانی کشور دانست.