تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3804873
شناسه : 3804873
تاریخ :
امیدواریم از خود نام نیک به جای بگذارید اقتصاد ایران: تبریز-رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خطاب به استاندار جدید گفت: امیدواریم از خود نام نیک به جای بگذارید و بتوانید پروژه های ناقص را تکمیل کنید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نوین ظهر شنبه در آئین معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در ابتدا از انتخاب استاندار بومی و آشنا به استان تشکر می‌کنیم زیرا به هراندازه که مدیران بومی و البته تهران دیده باشند، به نفع استان ماست.

وی ادامه داد: جناب آقای سرمست، شما ۱۷ امین استاندار آذربایجان‌شرقی بعد از انقلاب اسلامی هستید و ما نمایندگان به عنوان مشاور در کنار شما هستیم.

وی افزود: شما فرصت طلایی دارید؛ پرچم کشور دست فرزند خلف آذربایجان‌شرقی است و رئیس اتاق بازرگانی کشور هم از همین استان است که باید از این فرصت‌ها برای استان استفاده کرد.

نوین گفت: در این شرایط خاص نگاه‌های سیاسی و آزمون و خطا را کنار گذاشت و در مدار وفاق ملی کار کرد تا آذربایجان که روزگاری بزرگترین قطب اقتصادی و تمدنی بود به جایگاه خود برگردد.

وی افزود: کاهش بروکراسی و تشریفات اداری از جمله موانعی است که به عینه دیده می‌شود و باید کنار گذاشته شوند.

وی خاطرنشان کرد: در گزارش مرکز پژوهش‌ها، استان ما در سرمایه‌گذاری رتبه ۲۶ را کسب کرده است که شاید بسیاری از مدیران نخواهند آن را منتشر کنند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: بدبینی سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان و فراری دادن سرمایه گذاران از جمله دلایل این رتبه است.

وی ادامه داد: لطفاً در انتخاب مدیران بزرگی الگوهایی مانند شهید پورشریفی را در نظر داشته باشید تا مدیران برای پیشرفت استان تلاش و چانه‌زنی کنند.

وی اضافه کرد: همه می‌دانیم استان از فرط ناترازی‌ها رنجور است و انتظار داریم دولت و نمایندگان آنها در استان کارنامه قابل قبولی را به جا بگذاریم.

وی گفت: بیمارستان هزار تخت‌خوابی تبریز و شیراز همزمان استارت خورد اما امروز بیمارستان هزار تخت خوابی شیراز افتتاح شد اما ما همچنان به دنبال زمین هستیم.

نوین یادآور شد: ۲۱ همتی که در سفر دور دوم شهید رئیسی برای استان تصویب شده، به اختصاص نیافته و باید پیگیر آن بود.