تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3804606
شناسه : 3804606
تاریخ :
۷۷ هزار تست آزمایشگاهی در مرکز بهداشت بوشهر انجام شد اقتصاد ایران: بوشهر- رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه تعداد ۷۷ هزار و ۳۳۲ تست مختلف آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های تحت پوشش این شهرستان انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حبیبی نیا ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد آزمایش ۱۵ درصد نسبت به شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان داشت: از این تعداد آزمایش، تعداد هفت هزار و ۷۲۶ تست عدم اعتیاد بوده و هزار و ۳۴۰ نفر جهت انجام آزمایش‌های ازدواجی مراجعه کرده‌اند.

مهندس حبیبی نیا اشاره کرد: این افزایش خدمات با تجهیز آزمایشگاه مرجع بهداشت با دستگاه‌های بروز دنیا و افزایش مراکز نمونه‌گیری صورت پذیرفته است و در حال حاضر برای دسترسی بهتر و سریع‌تر ارباب‌رجوع, در مرکز خدمات جامع سلامت نبی اکرم نیز تمامی خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اشاره کرد: در آزمایشگاه‌های تحت پوشش این مرکز بخش‌های مختلف آزمایشگاهی از جمله بیوشیمی، هماتولوژی، ایمونولوژی، سرولوژی، میکروب‌شناسی، هورمون شناسی و آنالیز کامل ادرار فعال است.

وی افزود: در آزمایشگاه‌های تحت پوشش این مرکز سه دستگاه اتوآنالیزر پیشرفته و ۶ دستگاه سل کانتر بروز فعال و مستقر است و برنامه کنترل کیفی داخلی و خارجی برای بخش‌های مختلف تمامی آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود.