تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3804573
شناسه : 3804573
تاریخ :
حمایت کمیته امداد استان تهران از ۳۹ هزار و ۲۷۶ سالمند اقتصاد ایران: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۲۷۶ نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد تهران هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فتح آبادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، ضمن گرامیداشت هفته ملی سالمند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۲۷۶ نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند. این رقم ۳۲ درصد جمعیت تحت حمایت را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: از مجموع ۳۹ هزار و ۲۷۶ نفر سالمند تحت حمایت ،۷۶ درصد بانوان یعنی ۳۰ هزار و ۳۵ نفر و ۹ هزار و ۲۴ نفر مردان سالمند هستند.

فتح آبادی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۸۲۳ سالمند در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال از خدمات کمیته امداد استان تهران بهره مند هستند، بیان کرد: ۱۲ هزار و ۹۵۷ نفر در سنین ۷۵ تا ۹۰ و ۱۴۹۶ نفر از این تعداد در سنین بالای ۹۰ سال هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، ادامه داد: همچنین ۷۱ نفر از سالمندان تحت حمایت از بیماری خاص و ۵۶۶ نفر از بیماری‌های صعب العلاج رنج می‌برند که نیازمند رسیدگی بیشتر در خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵۷۹ سالمند تحت حمایت ساکن روستاها هستند، عنوان کرد: ۳۷ هزار و ۶۸۸ نفر از سالمندان در شهرهای استان تهران ساکن هستند.

فتح آبادی به برنامه‌های این نهاد به مناسبت هفته ملی سالمند اشاره کرد و گفت: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال، به صورت ویژه به مناسبت هفته ملی سالمند نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سالمندان تحت حمایت اختصاص داده شد که در قالب کارت هدیه و یا بسته‌های حمایتی و بهداشتی به این عزیزان اهدا شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، اضافه کرد: همچنین ۲۲ سالمند تحت حمایت به منظور شرکت در همایش ملی روز سالمند به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است که نیکوکاران گرامی می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان تحت حمایت کمک کنند.