تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3804498
شناسه : 3804498
تاریخ :
ناکامی پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در برابر پهپاد مقاومت اقتصاد ایران: کارشناسان نظامی معتقدند حملات پهپادی اخیر گروه‌های مقاومت از ضعف‌های امنیتی جدی در سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی حکایت دارد که نشان از ناکارآمدی وضعیت دفاع رژیم صهیونیستی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فایز الدویری کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک، گفت که رژیم صهیونیستی در بحث پیرامون پهپادی که از عراق پرتاب شده و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را هدف قرار داده است، بیشتر بر عدم به صدا درآمدن آژیرهای هشدار تمرکز دارد.

الدویری به الجزیره توضیح داد که رژیم صهیونیستی متقاعد است که «یک سیستم راداری دقیق دارد که باید هشدار بدهد»، وی در ادامه گفت «امنیت مطلق وجود ندارد».

وی علت عدم به صدا درآمدن آژیرها را فنی و مرتبط با امواج الکترومغناطیسی که توسط رادار ارسال می‌شود و با اجسام موجود در هوا برخورد می‌کند، عنوان کرد.

وی به پهپاد «یافا» که توسط جنبش انصارالله یمن پرتاب شد و به مرکز تل‌آویو رسید، اشاره کرد و پرسید: «آیا کرملین توسط پهپاد مورد حمله قرار نگرفت؟ و پیش از آن برج‌های تجارت جهانی و بخش چهارم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چطور؟»

وی توضیح داد که ضعف‌های مشابه گاهی با عملیات‌های تشدید همراه هستند، یعنی زمانی که گروه‌های بزرگی از پهپادها ارسال می‌شوند که «بیش از توان پیگیری کنندگان هستند و آن‌ها نمی‌توانند در زمان مناسب تصمیم درست بگیرند».

الدویری افزود که پهپادهایی که در ارتفاع کم و با سرعت پایین پرواز می‌کنند، «می‌توانند ضعف‌های امنیتی در سیستم‌های دفاعی ایجاد کنند»، و عنوان کرد که «این ضعف‌ها می‌توانند در برخی کشورها تا ۸۰ درصد و در برخی دیگر تا ۳۰ درصد برسند».

این کارشناس نظامی به حمله موشکی اخیر ایران اشاره کرد و گفت که موشک‌هایی به پایگاه صهیونیستی در نقب اصابت کردند، اما رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فقط به بخش‌های تعمیرات اصابت کرده‌اند.

وی باور دارد که «اگر فرد کنترل کننده آن توانسته باشد مسیر آن را به سمت هدف نهایی هدایت کند و این پهپاد کشف نشده باشد» ضربه پهپادی موفق بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که دو سرباز در پی حمله پهپادی که از عراق به سمت شمال جولان اشغالی شلیک شده بود، کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است.

رادیو ارتش این رژیم گفت که «سامانه‌های دفاع هوایی نتوانستند پهپاد عراقی را رصد کنند و آژیرهای هشدار فعال نشدند» و افزود: «عملیات گروه‌های شیعه عراقی برای اولین بار از زمان شروع جنگ موفق به وارد کردن تلفات شدند».