تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3804483
شناسه : 3804483
تاریخ :
نجات ۳۲۱ دریانورد مضطر در آب‌های هرمزگان طی شش ماهه امسال اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از نجات جان ۳۲۱ دریانورد مضطر در ۶ ماهه امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی‌زاده در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال، ۱۰۳ عملیات جست جو و نجات دریایی در پهنه آبی این استان انجام شده که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته آمارها افزایش دو درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این عملیات‌ها ۵۲ فروند قایق صیادی و تفریحی، ۴۴ فروند شناورهای تجاری و هفت فروند لنج صیادی اعلام شرایط اضطرار کردند.

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای افزایش ایمنی دریانوردی در شش ماهه امسال بر روی ۵۹ فروند شناور سنتی نیز عملیات جست جو و نجات دریایی انجام شد.

مکی‌زاده گفت: از مجموع هماهنگی‌ها و عملیات ثبت شده توسط مرکز جست جو و نجات دریایی استان، هفت مورد آن در شرایط نامساعد جوی و چهار مورد نیز نجات آدم به دریا بوده است.

به گفته وی؛ از ۱۰۳ مورد مأموریت انجام شده نیز ۵۶ مورد خدمات پزشکی از سوی مرکز جست جو و نجات دریایی بندرعباس به دریانوردان ارائه شد که نسبت به شش ماه نخست سال گذشته، یک درصد افزایش داشت.

معاون امور دریایی بنادر هرمزگان در بخش دیگری با اشاره به ثبت یک مورد تصادم دریایی در شش ماهه امسال، گفت: این حادثه از برجسته‌ترین عملیات‌های مرکز جست جو و نجات دریایی استان در ۲۴ مایلی جنوب غرب آب‌های کیش بود که نجات جان ۱۴ خدمه این شناور خارجی را به دنبال داشت.

مکی‌زاده همچنین آمار خدمات و مشاوره رفع نواقص تیم مرکز جست جو و نجات دریایی در این بازه زمانی را ۱۸ مورد، مدیریت رفع آب‌گرفتگی هفت مورد و مدیریت حریق را نیز چهار مورد اعلام کرد.

وی گفت: در گستره آبی استان هرمزگان که خلیج فارس و دریای عمان را در دل خود جای داده علاوه بر هشت فروند شناور ناجی ۳۶ ایستگاه همیار ناجی (دریانوردان بومی و با شناورهای صیادی و تجار منطقه) به صورت شبانه روزی در امر جست جو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.