تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3804479
شناسه : 3804479
تاریخ :
علیرضا جهانبخش در آستانه یک انتقال بزرگ اقتصاد ایران: علیرضا جهانبخش مورد توجه مدیران باشگاه آژاکس قرار گرفته تا جانشین استیون برخویس شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ورزش سه: فصل جدید فوتبال هلند آغاز شده و این در شرایطی است که دو بازیکنی که در فصل ۲۰۱۷/۱۸ مدعی کسب عنوان آقای گلی بودند و رقابت سنگینی با یکدیگر داشتند، در وضعیت قابل توجهی قرار گرفتند و اگر چه روزگاری آقای گل و برترین گلزنان لیگ هلند راهی بهترین تیم‌های دنیا می‌شدند، این ۲ چهره در شرایطی که یکی از آنها ۳۲ سال سن دارد و دیگری ۳۱ سال، از روزهای درخشان خود فاصله زیادی گرفته‌اند.

حال به سراغ فصل 2017/18 برویم، رقابت قهرمانی بین آیندهوون و آژاکس دنبال می‌شد اما در جدول برترین گلزنان، علیرضا جهانبخش به نمایندگی از آلکمار و استیون برخویس به نمایندگی از فاینورد در کورس رقابت بودند. 

علیرضا جهانبخش در آستانه یک انتقال بزرگ

اکنون در این فصل، استیون برخویس که از ژانویه فصل قبل دچار مصدومیت بود، در این پاییز مصدومیتش به اوج خود رسیده و به نظر تا نیم فصل شانس همراهی تیمش را ندارد و از طرفی بدون تیم بودن علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران دلیلی شده تا فرانچسکو فاریولی و همچنین بخش فنی تیم آژاکس شرایط جذب این وینگر ایرانی را جویا شوند!

مصدومیت برخویس که یک کهنه درد محسوب می‌شود، به احتمال زیاد او را حداقل تا 4 ماه خانه‌نشین می‌کند و فاریولی در مباحث تاکتیکی خود به استفاده از بازیکنی با ویژگی‌های مشابه به او بسیار تاکید دارد.

علیرضا جهانبخش در آستانه یک انتقال بزرگ

هر دو بازیکن یک وینگر کلاسیک محسوب می‌شوند که بین خطوط، می‌توانند با ورود به نیم فضاهای ایجاد شده در جناحین، به عمق بزنند و در زمانی که خط دفاعی تیم حریف، به صورت عرضی جلوی محوطه جریمه را پوشش داده، این دو بازیکن در پشت سر خط دفاعی ظاهر شوند که این باعث می‌شود، خط دفاع تیم حریف به داخل باکس برسد.

علیرضا جهانبخش در آستانه یک انتقال بزرگ

جهانبخش که سال گذشته در فاینورد بازی می‌کرد، این فصل بدون تیم مانده و اگر چه اعلام کرده بود از بوندسلیگا و سری آ ایتالیا تیم‌هایی هستند که به او علاقه‌مند باشند اما در نهایت با گذشت دو ماه از آغاز فصل 2024/25، تیمی حاضر به خدمت گرفتن او نشد.

اگر این انتقال صورت بگیرد، او پس از رمکو پسفر، جردن هندرسون، استیون برخویس، ووت وخورست و دیوی کلاسن، ششمین بازیکن بالای 30 سال این تیم می‌شود.

آژاکس در این فصل با فاریولی وضعیت متفاوتی داشته و کماکان از صدر جدول دور است اما با این حال، در 7 دیدار اخیر بازنده نبودند و موفق شدند فرم مطلوبی از خود به اجرا بگذارند. آژاکس این فصل در لیگ اروپا شرکت می‌کند و در دو بازی نخست خود بشیکتاش را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و برابر اسلاویا پراگ با نتیجه 1-1 متوقف شد.

 

پ