تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3804463
شناسه : 3804463
تاریخ :
۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان لایروبی شد اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تاکنون ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان لایروبی شده که ۸۰ کیلومتر آن مربوط به زاینده‌رود است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ساسانی در جلسه کمیته راهبری سیل، اظهار داشت: برای پیشگیری و کاهش از وقوع سیلاب با توجه به آغاز فصل بارش‌ها حدود ۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان لایروبی شد که ۸۰ کیلومتر مربوط به رودخانه زاینده رود است.

وی با اشاره به دیگر اقداماتی که مستقیم و غیر مستقیم در سیل نقش بازدارنده ایفا می‌کند، اضافه کرد: ۱۰۶۰ هکتار در حریم و بستر رودخانه‌ها آزادسازی و ۹۸ کیلومتر دیواره ساماندهی شدند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: ۵۰ کیلومتر دیوار برای رودخانه زاینده رود ساماندهی شد.

ساسانی ادامه داد: مطالعات ۲۲۰۰ کیلومتر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده و ۱۴۶۰ کیلومتر در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی و ساماندهی مسیل های نطنز، اصفهان، کوهپایه، جوشقان، کامو و رودخانه زاینده رود در محدوده‌های چم طاق، فلاورجان و چادگان در برنامه این شرکت در سال جاری است.

طرح پیشگیری از سیلاب در دستور کار است

در این جلسه همچنین منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه طرح‌های جلوگیری از سیلاب به طور خاص دنبال می‌شود، اظهار داشت: آزادسازی تصرفات غیرقانونی و ساماندهی رودخانه‌ها نقش پررنگی این زمینه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ساماندهی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها را در دست اقدام دارد و کنترل سیلاب برخی از مناطق جنوبی استان اصفهان شامل شهر بهارستان و قلعه شور با همکاری ارگان‌های درگیر در حال اجراست.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از سیلاب و تعیین تکلیف اعتبارات لازم برای کنترل سیل در مناطق بحرانی و مذکور در دستور کار است.

به گزارش مهر، در راستای بررسی پیش بینی بارش‌ها و آغاز سال آبی جدید با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مدیرعامل و معاون حفاظت و بهره‌برداری، مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و سایر ارگان‌های مرتبط جلسه کمیته راهبری سیل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تشکیل شد.

در این جلسه گزارشی از پیش بینی وضعیت بارش‌ها ارائه و اقدامات پیش از وقوع سیل توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان شرح داده شد.

در ادامه اقدامات حین سیل که توسط شهرداری‌ها، فرمانداری و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انجام شده است عنوان و مقرر شد میزان اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت اعلام شود.