تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3804458
شناسه : 3804458
تاریخ :
آخرین شرایط پُرحاشیه‌های لیگ بسکتبال/ هیچ تغییری حاصل نشده است اقتصاد ایران: مشکلات اخیر پیرامون دو تیم لیگ برتری بسکتبال هنوز به هیچ نتیجه خاصی نرسیده است، نه ذوب آهن قراردادی منعقد کرده و نه نفت برای رعایت سقف مالی اقدام خاصی انجام داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال که قرار بود از پنجشنبه گذشته (۱۲ مهر) آغاز شود در حالی بنا به درخواست برخی تیم ها با تعویق یک هفته ای مواجه شد که دو تیم شرکت کننده در این رقابت ها با برخی مشکلات و موانع داخلی مواجه شدند.

ذوب آهن یکی از این دو تیم بود که درست چندساعت پیش از مراسم قرعه کشی حضورش را در لیگ برتر قطعی کرد با این حال تا قبل از زمان مقرر برای آغاز لیگ برتر هیچ اقدامی مبنی پرداخت ووردیه و انعقاد قرارداد با مربیان و بازیکنان موردنظر و ثبت آن در سامانه سازمان لیگ انجام نداده بود.

نفت هم که خیلی زودتر از دیگر تیم ها اقدام به انجام این کارها برای ورود به لیگ برتر کرده بود، در آستانه آغاز مسابقات با برخی اختلاف نظرهای داخلی مجموعه خود مواجه شد که گویا نادیده گرفتن سقف بودجه دلیل آن بود.

میثم علیپور سرپرست سازمان لیگ در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت این دو تیم گفت: تا به امروز (شنبه ۱۴ مهر) هیچ خبری از ذوب آهن نیست این در حالی است که طبق مکاتبه ای که سه شنبه گذشته با مدیریت این باشگاه داشتیم، اصفهانی ها فقط تا ساعت ۱۵ امروز فرصت دارند با انجام اقدامات لازم حضورشان را در لیگ قطعی کنند.

وی ادامه داد: پرداخت ورودیه ۶۰۰ میلیون تومانی و مشخص کردن مربیان و بازیکنان از طریق انعقاد قرارداد رسمی و ثبت آن در سامانه سازمان لیگ، اقداماتی است که ذوب آهن برای انجام آنها فقط تا پایان امروز فرصت دارد. اگر این اقدامات در زمان مقرر صورت بگیرد، ذوب آهن در لیگ برتر باقی می ماند در غیراینصورت نام این تیم از فهرست لیگ برتری ها حذف می شود.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال درمورد نفت گفت: مشکل ایجاد شده برای این تیم به خاطر مسائل مالی داخلی است. پیش از این هم اشاره داشتیم که گویا برای مجموعه بسکتبال نفت رقم مشخصی جهت هزینه کرد تعیین شده بود اما هزینه ها و قراردادها خارج از این سقف است. این موضوعی نیست که منجر به انحلال یا کناره گیری نفت از لیگ برتر شود به خصوص که از طرف این تیم قراردادهایی منعقد شده که تعهد آور است.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون بسکتبال پیگیر حضور نفت در لیگ برتر است اما موضوع مطرح در مورد این تیم مثلا باید با تغییر در رقم های توافق شده برای همکاری با مربیان و بازیکنان یا هر روش دیگر حل و فصل شود.

علیپور در مورد ذوب آهن و اینکه در صورت حذف شدن چه تصمیمی برای برنامه مسابقات گرفته می شود، گفت: پیش از این هم اعلام شد که در صورت کنار گذاشتن ذوب آهن، یا مسابقات را با ۱۱ تیم آغاز می کنیم و هر هفته یک تیم استراحت دارد. یا یک تیم جدید به جای ذوب آهن اضافه می شود یعنی تحت هیچ شرایطی قرعه کشی تکرار نمی شود و برنامه دیدارها هم تغییر نخواهد داشت.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال که فصل جدید مسابقات به صورت قطعی از پنجشنبه ۱۹ مهر آغاز می شود و این زمان تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند.