تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3804427
شناسه : 3804427
تاریخ :
رشد نگران‌کننده سرطان سینه در زنان ایرانی: ۱۶ هزار مورد جدید سالانه اقتصاد ایران: رئیس پژوهشکده سرطان معتمد از افزایش ابتلا به سرطان سینه به عنوان شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی خبر داد و تأکید کرد که آگاهی بخشی و تشخیص زودهنگام این بیماری می‌تواند در درمان آن تأثیر بسزایی داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، در نشست خبری اخیر خود، به بررسی وضعیت سرطان سینه در ایران پرداخت و گفت: "سرطان سینه از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان است و هر ساله شاهد ۱۶ هزار مورد جدید ابتلا به این بیماری هستیم." وی تأکید کرد که اگر این سرطان به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است و عوارض کمتری خواهد داشت.

صرامی به رسم جهانی اشاره کرد که یک ماه از سال به آگاهی بخشی درباره سرطان سینه اختصاص دارد و گفت: "پژوهشکده سرطان معتمد به عنوان قطب درمان سرطان سینه در کشور، سال گذشته ۲۰۰ هزار خدمت به بانوان ارائه کرد." همچنین وی از راه‌اندازی پویش سرطان معتمد خبر داد که شامل فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی است و برنامه‌های آموزشی برای همشهریان برگزار می‌کند. این پژوهشکده همچنین معاینات رایگان برای بانوان را انجام می‌دهد.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد همچنین از برنامه‌های خود برای گسترش فعالیت‌ها به سایر استان‌ها خبر داد و گفت: "امسال ۴ واحد درمان سرطان در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود که به درمان و فرهنگ‌سازی سرطان خواهند پرداخت." به گفته وی، متخصصان این پژوهشکده در مناطق محروم نیز کار غربالگری سرطان را انجام می‌دهند.

صرامی افزود که ششمین پویش سراسری سرطان از ۲۱ مهرماه تا ۱۰ آبان سال جاری برگزار خواهد شد و تست‌های تخصصی برای بررسی میزان عود دوباره سرطان سینه در این مرکز انجام می‌شود.

آسیه الفت بخش، جراح سینه و معاون پژوهشی مرکز سرطان معتمد، در ادامه سخنان خود گفت: "آمار ابتلا به سرطان سینه در ایران با کشورهای منطقه برابری می‌کند و هر سال شاهد ۱۶ هزار مورد جدید هستیم." وی همچنین افزود که تیم‌های تخصصی در این پژوهشکده در حوزه درمان سرطان فعال هستند و با بیماران در تماس مستقیم هستند.

الفت بخش به بانوان توصیه کرد که با شماره‌های ۸۸۷۹۱۲۰۷ و ۸۸۶۴۱۳۹۸ تماس بگیرند و برای معاینه و غربالگری رایگان سرطان سینه نوبت بگیرند. این پویش از ۲۱ مهرماه تا ۱۰ آبان در تهران و در مناطق مختلف اجرا خواهد شد. وی همچنین تأکید کرد که ماموگرافی باید از ۴۰ سالگی به بعد به‌صورت دوره‌ای انجام شود.

این جراح سرطان هدف از راه‌اندازی این پویش را آگاه‌سازی مردم نسبت به سرطان عنوان کرد و گفت: "امسال ۸ منطقه شهرداری با ما همکاری کردند و در فرهنگ‌سراها برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم تا بانوان برای معاینه مراجعه کنند."

با توجه به آمار رو به رشد ابتلا به سرطان سینه در زنان ایرانی، آگاهی بخشی و تشخیص زودهنگام می‌تواند گامی اساسی در مبارزه با این بیماری باشد.