تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3804405
شناسه : 3804405
تاریخ :
پنج نکته که در مورد سهند S باید بدانید اقتصاد ایران: عصر خودرو- سهند به عنوان جدیدترین سدان مونتاژی پارس‌خودرو، به نسبت نسل قبل خود تغییراتی را تجربه کرده که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سهند به عنوان جدیدترین سدان مونتاژی پارس‌خودرو، به نسبت نسل قبل خود تغییراتی را تجربه کرده که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

1- موتور ارتقایافته
سهند S پارس خودرو از موتور ارتقا یافته M15 با نام M15i بهره می‌برد. این موتور 4 سیلندر و 8 سوپاپ است و با حجم 1497 سی‌سی، 90 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به نسبت پیشرانه قبلی، این موتور 4 اسب‌بخار قدرت و 9 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر ارتقا یافته است.

طبق گفته مهندسین مگاموتور، M15i تغییراتی به نسبت نمونه قبلی خود دارد. مهم‌ترین تغییراتی که شاید در نگاه اول به چشم بیاید، اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT)، دریچه گاز برقی و منیفولد دود استیل (هدرز) است. همچنین تغییراتی در یاتاقان‌ها، سیلندر، سرسیلندر، میل لنگ، پیستون و رینگ پیستون، سیست سوپاپ، منیفولد هوا، واتر پمپ، اویل پمپ، کاتالیست و بالانسرشفت انجام شده تا مجموع این تغییرات سبب افزایش راندمان موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقا آلایندگی از یورو 4 به یورو 5 (قابلیت ارتقا به یورو 6) شود.

 

2- تیپ‌بندی‌های متنوع
این خودرو در 6 تیپ به تولید می‌رسد که از این تعداد 2 نمونه دستی، 2 نمونه دوگانه‌سوز و 2 نمونه اتوماتیک CVT است. اینگونه تیپ بندی خودرو سبب شده تا مشتریان با توجه به نیاز و سطح بودجه خودشان اقدام به خرید نمونه‌های مختلف سطح سهند کنند. تیپ پایه نمونه S با گیربکس دستی و تیپ فول آپشن نمونه اتوماتیک E است.

3- امکانات بیشتر
سدان جدید پارس‌خودرو با استانداردهای جدید به تولید رسیده و به همین جهت امکانات آن به روز شده است. از جمله امکانات اضافه شده می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، غربیلک فرمان D-TYPE، تریم داخلی دو رنگ، سنسور نور و دی‎لایت اشاره کرد.

4- المان‌های به‌روز طراحی
سهند به نسبت گذشته، به روزتر طراحی شده و در طراحی برخی قطعات تغییراتی مثبت داشته است. برای مثال : چراغ‌های جلو به لنز مجهز شده‌اند که علاوه بر زیبایی بصری، در کارایی و کیفیت نوردهی چراغ‌ها تاثیر مثبتی دارند؛ یا برای کسب استاندارد عابرپیاده طراحی کاپوت و سپر تغییراتی را تجربه کردند که در صورت برخورد آسیب کمتری به عابرپیاده برسد.

5- کیفیت بالاتر و مونتاژ دقیق‌تر
پارس‌خودرو از گذشته نماد تولید باکیفیت بوده و همیشه محصولات مونتاژی این شرکت در صدر فهرست خودروهای باکیفیت بودند. در تولید سهند سعی شده تا علاوه بر تولید محصولی جدید، کیفیت رنگ، کیفیت متریال و دقت مونتاژ اجزای بدنه و کابین بیشتر از نسل قبلی این خودرو باشد.