تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3804322
شناسه : 3804322
تاریخ :
وفاق ملی معیار انتخاب مدیران در دولت چهاردهم است اقتصاد ایران: رشت _ وزیر کشور با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگانی برای توسعه گیلان گفت: وفاق ملی معیار انتخاب مدیران در دولت چهاردهم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی پیش از ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار گیلان در رشت با گرامیداشت ۸ هزار شهید سرافزاز گیلان اظهار کرد: افتخار هم رزمی با رزمندگان غیور استان گیلان داشتم و امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی را مدیون شهدا هستیم.

وزیر کشور با اشاره به جنایات اسرائیل علیه لبنان و فلسطین و شهادت سیدحسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت بیان کرد: خون پاک شهدای جبهه مقاومت منجر به تسریع سقوط رژیم صهیونیستی می‌شود.

مؤمنی با بیان اینکه دشمن با هر وسیله‌ای دنبال بقا است، گفت: پرده مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی در جهان دریده شده و جبهه واحدی بر علیه این رژیم منحوس شکل گرفته است.

وی با اشاره به اقامه نماز جمعه دیروز تهران با امامت مقام معظم رهبری افزود: حضور میلیونی مردم در نماز جمعه دیروز نمایش اقتدار و وحدت جامعه اسلامی است.

وزیر کشور با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های عظیمی دارد، گفت: گیلان در بخش علم، دانش، فرهنگ، تمدن و اصالت در کشور سرآمد است.

مؤمنی با اشاره به انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور اضافه کرد: وفاق ملی رویکرد اصلی دولت چهاردهم است و استفاده از همه ظرفیت‌ها مورد توجه این دولت است.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم دنبال بکارگیری از همه جناح‌ها، تفکرات و اندیشه‌ها است، افزود: بکارگیری از ظرفیت تمام تفکرات سیاسی در لایه‌های مدیریتی مورد توجه دکتر پزشکیان است.

وزیر کشور با اشاره به شاخص‌ها انتخاب استانداران و مدیران در دولت چهاردهم بیان کرد: محوری، تفکر وفاق و ایجاد همدلی از شاخص‌های انتخاب مدیران در دولت چهاردهم است.

مؤمنی با اشاره به انتخاب دکتر حق شناس به عنوان استاندار گیلان اضافه کرد: آقای حق شناس دارای تجربیات، سوابق و قابلیت‌های خوبی برای اداره گیلان است.

وی با اشاره به ظرفیت نخبگانی در گیلان افزود: توسعه گیلان با بکارگیری از همه ظرفیت‌ها و جامعه نخبگانی محقق می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه عملکرد استانداران و مدیران ارزیابی می‌شود، گفت: ادامه همکاری با استانداران در یک سال آتی به میزان عملکرد آنها بستگی دارد.

به گفته مؤمنی، میزان ایجاد وفاق ملی در استان، توسعه، افزایش تولید و اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام، بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم و فقر و ارتقای شرایط زیست محیطی برخی از شاخص‌های ارزیابی استانداران و مدیران است.

وی با بیان اینکه مساله پسماند گیلانی‌ها را رنج می‌دهد، افزود: توجه به محیط زیست و مساله پسماند باید مورد توجه و اولویت استاندار جدید باشد.

وزیر کشور در این همایش با تقدیر از زحمات اسدالله عباسی، هادی حق شناس را به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی کرد.