تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3804073
شناسه : 3804073
تاریخ :
تغذیه سالم، کلید پیشگیری از یبوست: باورهای نادرست درباره تشنگی و عادت‌های غلط غذایی اقتصاد ایران: یک متخصص تغذیه به اهمیت تغذیه مناسب در پیشگیری از یبوست تأکید کرده و باور نادرست درباره مصرف آب تنها هنگام احساس تشنگی را به چالش کشیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر مجید حاجی فرجی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، بیان کرد که یبوست یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی است. وی گفت: "زندگی صنعتی و سبک زندگی مدرن از جمله دلایل اصلی افزایش موارد یبوست هستند."

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اهمیت زمان هضم و جذب مواد غذایی در عملکرد بهتر دستگاه گوارش، افزود: آموزش صحیح مردم درباره چگونگی مصرف مواد غذایی می‌تواند به پیشگیری از یبوست کمک کند. همچنین، باید به تداخلات مواد غذایی با برخی داروها توجه داشت.

دکتر حاجی فرجی به اهمیت مصرف منظم آب در طول روز اشاره کرده و تأکید کرد: "این باور که نباید آب نوشید مگر زمانی که احساس تشنگی کنیم، اشتباه است. بدن انسان برای پیشگیری از یبوست و دیگر مشکلات گوارشی به مقدار کافی آب نیاز دارد."

وی همچنین به نکات مهمی درباره مصرف حبوبات اشاره کرد و توصیه کرد: "حبوبات باید قبل از پختن خیس شوند تا عوارض نفخی آن‌ها کاهش یابد و مشکلات گوارشی ایجاد نکنند."

این متخصص تغذیه بر مصرف سبزیجات پخته و طعم‌دار، روغن زیتون بدون بو، میوه‌ها و غذاهای سالم تأکید داشت و نظم در خوردن وعده‌های غذایی، به‌ویژه وعده صبحانه، و انجام نرمش‌های صبحگاهی را از عوامل مهم در پیشگیری از یبوست دانست.