تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3804068
شناسه : 3804068
تاریخ :
کشف ۵ کامپیوتر در حال استخراج رمز ارز در یک منزل مسکونی پردیس اقتصاد ایران: پردیس- فرمانده انتظامی پردیس از کشف پنج دستگاه کامپیوتر در حال استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز در ساختمان مسکونی در پردیس خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مراد صارمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو خبر واصله مبنی بر وجود چند دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز در یکی از مجتمع‌های مسکونی در پردیس عوامل پلیس آگاهی این فرماندهی وارد عمل شده که پس از رصد و شناسایی محل مورد نظر و طی هماهنگی با مراجع قضائی تعداد پنج عدد کیس کامپیوتر در حال استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز از نوع تتر کشف و ضبط شد.

صارمی گفت: در بازرسی انباری واحد مسکونی مورد نظر علاوه بر کیس‌های کامپیوتر تعداد یک دستگاه «دی. وی.آر»، منبع تغذیه، کارت گرافیک و مودم کشف شد.‌

وی عنوان کرد: ارزش ریالی اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۲.۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی پردیس بیان کرد: هر گونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور است و مجموعه انتظامی در برخورد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و افزود دستگیری مجرمان و برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار دارد.

صارمی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت اطلاع این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.