تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3803945
شناسه : 3803945
تاریخ :
ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از فردا اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود موج بارش‌های پاییزی به کشور از روز یکشنبه (۱۵ مهر) خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه موج جدید بارش‌ها به صورت پراکنده از فردا (یکشنبه، ۱۵ مهر) وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: امروز (شنبه، ۱۴ مهر) در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پراکنده باران و در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران و شمال استان‌های البرز، قم و اصفهان و شرق سمنان رگبار پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه افزود: فردا (۱۵ مهر) در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه (۱۶ مهر) و سه‌شنبه (۱۷ مهر) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و تنها روز سه‌شنبه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر گاهی رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان؛ امروز (۱۴ مهر) در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و جنوب غرب و فردا در شرق کشور وزش باد نسبتاً شدید و در نقاط مستعد پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و از روز دوشنبه در غالب مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور در پایان گفت: آسمان تهران امروز ۱۴ صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد و گاهی رگبار باران با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۶ درجه سانتیگراد و فردا، قسمتی ابری تا نیمه ابری، به تدریج کاهش ابر و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.