تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3803935
شناسه : 3803935
تاریخ :
میزان ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان بوشهر مطلوب است اقتصاد ایران: بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: میزان ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان بوشهر مطلوب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل پاییز میزان مصرف و تقاضای استان برای مایحتاج غذایی اصلی، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان در حد مطلوب است اضافه کرد: با این وجود به دلیل آغاز نیمه دوم سال و افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی، دستگاه‌های اجرایی متولی باید با دقت و حساسیت، همواره کالای مورد نیاز مردم را به میزان کافی و در نهایت سلامت در انبارها و سردخانه‌های استان داشته باشند.

باستین ادامه داد: آغاز سال تحصیلی مراکز علمی و دانشگاهی، پذیرش کارگران فصلی به دلیل اوج‌گیری فعالیت کاشت محصولات خارج از فصل و ورود مسافران و گردشگران به ویژه در ایام تعطیل، باعث افزایش تقاضا برای مایحتاج اولیه مانند نان، برنج ارزان و مرغ می‌شود.

توزیع ۱۰ هزار تن کالا

وی با اشاره به توزیع ۱۰ هزار تن کالاهای مختلف از جمله برنج، شکر، مرغ و گوشت در ۶ ماهه اول سال، گفت: پیگیری و هماهنگی‌های لازم برای تأمین و توزیع کالاهای تنظیم بازاری انجام شده و همچنان ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: تولید کالاهای اساسی در استان به ویژه مرغ، باید به صورت مستمر و به میزان کافی باشد. همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند که در تولید این محصولات وقفه‌ای پیش نیاید.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام با همراهی تأمین کنندگان بخش خصوصی نیز باید نهاده‌های دامی لازم را در اسرع وقت تهیه و توزیع کنند.