تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3803800
شناسه : 3803800
تاریخ :
بومی‌ها در اولویت خدمات اداره تعاون سیستان و بلوچستان اقتصاد ایران: زاهدان_ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از در اولویت بودن بومی ها در خدمات و فعالیتهای این اداره کل، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل احمد سلامی در ادامه سفر به نصرت آباد، عصر امروز جمعه با حضور در کمیته کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهر گفت: نصرت آباد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، گردشگری، معدنی و غیره دارد که بسیاری از آنها بالفعل نشده‌اند.

وی ادامه داد: در برگزاری شورای اداری که با همکاران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همه رؤسای ادارات را مکلف کردیم تا ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و مشکلات حوزه جغرافیایی حوزه فعالیتی خود را احصا کنند تا بتوانیم به آنها ورود جدی داشته و ضمن پیگیری، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در قالب تعاونی‌ها بهره گیری و برای حل مشکلات نیز اقدامات لازم در قالب قوانین و چارچوب مقررات اجرا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه نصرت آباد باید ثبت تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله معدن، کشاورزی و دامداری و بهره گیری از ظرفیت آنها در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید به نحوی تعاونی‌ها تشکیل شوند که مردم در آن سهام داشته و از سود فعالیت‌ها بهره داشته باشند.

سلامی تاکید کرد: مسؤولان پروژه‌های بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تا روز یک‌شنبه هفته پیش رو به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جهت پیگیری از طریق معاونت‌های توسعه کارآفرینی و تعاون وزارت تعاون کارو رفاه ارسال شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در قالب تفاهم‌نامه ها و همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی آماده ارائه آموزش‌ها و خدمات مختلف در حوزه کاری و فعالیتی، هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای حضور یک باجه بانکی باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی این شهر برای اداره کل ارسال شود تا با مکاتبه با وزارت خانه تلاش کنیم یک شعبه یا یک باجه از بانک‌های فعال زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این منطقه فعال شده و مشکل مردم حل شود.

نبود نمایندگی ادارات در نصرت آباد از عمده مشکلات مردم

شهردار نصرت آباد نیز در این جلسه، گفت: این منطقه، دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، دامداری و غیره هست اما بخش عمده این پتانسیل‌ها، بالفعل نشده‌اند.

عبدالناصر ناروئی افزود: استقرار نبودن ادارات و نمایندگی آنها و بعد مسافت تا مرکز استان از جمله مشکلات مردم این منطقه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این منطقه می‌تواند به قطب گردشگری، بازرگانی و تجارت، کشاورزی. معدن، دامداری و غیره در استان تبدیل شود، اما در این زمینه، نیازمند نگاه بلند مسؤولان و حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان و تخصص‌های مختلف و آموزش‌های گوناگون هستیم تا توسعه شهری را شاهد باشیم.

شهردار نصرت آباد تاکید کرد: ما در شهرداری و تمامی مسؤولان حاضر در این منطقه آماده و به دنبال توسعه منطقه هستند.

محمد ناروئی، بخشدار نصرت آباد نیز در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم و نوع نگاره مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، به تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این شهر و مشکلاتی از جمله عدم حضور باجه و یا شعبه بانک در این منطقه اشاره کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان دستگاه‌های مختلف و دولت به این منطقه شد.

شایان ذکر است در ادامه این نشست، اعضا نیز به بیان گزارش فعالیت‌ها، درخواست‌ها و مشکلات مرتبط با حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداختند.

در این بازدیدها که با توجه به پتانسیل‌های شهر نصرت آباد و نگاه ویژه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به همراه معاونین توسعه کارآفرینی و اشتغال و تعاون رؤسای ستادی انجام شد، کارآفرینان نیز به بیان مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند و از حمایت‌های صورت گرفته تاکنون تقدیر کردند.