تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3803750
شناسه : 3803750
تاریخ :
حکم اروپا علیه سیستم نقل‌وانتقالات فیفا اقتصاد ایران: دادگستری اروپا قوانین نقل‌وانتقالات فیفا را مغایر با قوانین اتحادیه این قاره دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادگستری اروپا در حکم خود در دادخواستی که توسط لاسانا دیارا بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال فرانسه ارائه شده است، اعلام کرد برخی از قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که بر نقل‌و‌انتقالات بین باشگاه‌ها حاکم است، مغایر با قوانین اتحادیه اروپاست و مانع حرکت آزادانه بازیکنان فوتبال می‌شود.

دیارا در فصل 14-2013 عضو تیم فوتبال لوکوموتیو روسیه بود و در تابستان 2014 اردوی این تیم را ترک کرد. فیفا در ادامه دیارا را که در جولای 2015 بازیکن مارسی شده بود، به پرداخت 10 میلیون یورو به لوکوموتیو برای تخلفاتی که منجر به فسخ قراردادش شد، محکوم کرد. دادگاه داوری ورزش (CAS) نیز تصمیم فیفا را تأیید کرد.

امروز (جمعه) دادگستری اروپا که به پرونده دیارا رسیدگی می کند، حکم داد که قوانین فیفا مانع از آزادی رفت و آمد فوتبالیست‌های حرفه‌ای می‌شود که می‌خواهند به باشگاه جدیدی در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا نقل مکان کنند.

دادگاه معتقد است که قوانین فیفا خطرات حقوقی، مالی و ورزشی قابل توجهی و غیرقابل پیش‌بینی را بر این بازیکنان و باشگاه‌ها تحمیل می‌کند که در مجموع ممکن است از ادامه این انتقال جلوگیری کند.

دیارای 39 ساله در سال 2019 بازنشسته شد و آخرین باشگاه او پاری‌سن‌ژرمن بود. وی همچنین 34 بازی برای تیم ملی فرانسه انجام داد.

انتهای پیام/