تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3803748
شناسه : 3803748
تاریخ :
۳۴۷ نوزاد در بیمارستان حضرت زینب(س) اسفراین پذیرش شدند اقتصاد ایران: بجنورد_ سرپرستار بخش نوزادان بیمارستان حضرت زینب(س) اسفراین گفت : ۳۴۷ نوزاد در بخش مراقبت ویژه نوزادان در بیمارستان حضرت زینب(س) از ابتدای سال جاری بستری شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فاطمه محمدزاده ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۲۳۶ نوزاد جهت دریافت خدمات درمانی در بخش مراقبت ویژه نوزادان بستری شدند.

وی گفت: در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۳۴۷ نوزاد به این بخش منتقل شدند که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

سرپرستار بخش نوزادان اسفراین با اشاره به اینکه بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان این بیمارستان مطابق با استانداردهای اعتبار بخشی کشوری در بیمارستان حضرت زینب (س) اسفراین طراحی شده است، افزود: این بخش مجهز به ۹ تخت مراقبت ویژه نوزادان و ۱۱ تخت نوزاد است که با امکانات و تجهیزات به روز به نوزادان خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: نوزادان نارس تا ۶۰ روزگی، دارای بیماری‌های تنفسی، نوزادان سندرم محرومیت، نوزادان با بیماری‌هایی از جمله زردی، انواع عفونت‌ها، شیردهی یا مشکلات مرتبط با گوارش و تغذیه و بیماری‌های مرتبط در این بخش بستری می‌شوند که طول مدت اقامت نوزادان نیز بستگی به میزان وزن‌گیری یا مشکل خاص آن‌ها دارد.

سرپرستار بخش نوزادان اسفراین انجام تست غربال‌گری تیروئید ۳ تا ۵ روزگی نوزادان، پیگیری و نوبت‌گیری جهت مشکلات چشمی نوزادان نارس زیر ۳۴ هفته و آموزش kmc «مراقبت آغوشی مادرانه» و آموزش مراقبت‌های آغوشی پدرانه، جهت کاهش روند بستری نوزاد را از جمله خدمات این بخش عنوان کرد.