تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3803675
شناسه : 3803675
تاریخ :
رسانه‌های عبری به ویرانی گسترده در الجلیل و حیفا اذعان کردند اقتصاد ایران: حزب‌الله لبنان با حملات موشکی گسترده به شمال حیفا و الجلیل، تلفات سنگینی به نیروهای رژیم صهیونیستی وارد کرده و با عبور از دفاعات هوایی، خسارات گسترده‌ای را به مناطق حساس این رژیم وارد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حزب‌الله لبنان امروز جمعه اعلام کرد که سربازان صهیونیستی را در نزدیکی مرز به هلاکت رسانده و ده‌ها موشک به شمال حیفا و الجلیل شلیک کرده که منجر به خسارات گسترده و آتش‌سوزی‌های بزرگ شده است.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این گروه یک تانک مرکاوا را در اطراف پایگاه المالکیه با موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده و خدمه آن را بین کشته و زخمی بر جای گذاشته‌اند.

در بیانیه دیگری، حزب‌الله اعلام کرد که نیروهای نظامی و خودروهای ارتش اشغالگر صهیونیستی را در دشت مارون الراس هدف قرار داده و تلفاتی شامل کشته و زخمی به آنها وارد کرده است.

همچنین حزب‌الله اعلام کرد که پایگاه ایلانیا در الجلیل سفلی، مواضع توپخانه‌ای جنوب کریات شمونا و پایگاه رویسات العلم در تپه‌های کفرشوبای اشغالی لبنان را موشک‌باران کرده است.

در این راستا شبکه الجزیره گزارش داد که یک بالگرد صهیونیستی سربازان زخمی را از شمال به بیمارستان رمبام در حیفا منتقل کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که خسارات زیادی به اموال در مناطق کریات شمونا و جلیل سفلی بر اثر سقوط موشک‌ها وارد شده است.

همچنین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که یک ساختمان در کریات شمونا، نزدیک به مرز، مستقیماً توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفته است.

پلیس این رژیم نیز از وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطق مختلف جلیل پس از شلیک موشک‌ها از لبنان خبر داد.

به گزارش رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی، حدود ۱۰۰ موشک از صبح امروز از لبنان شلیک شده است که ۴۰ موشک آن تنها در یک ساعت گذشته به منطقه مسگاف در الجلیل غربی اصابت کرده است.

همچنین آژیرهای خطر در قیصریه شمال تل‌آویو به صدا درآمده است، جایی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اقامت دارد و مجبور به رفتن به پناهگاه شده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که تحقیقاتی در حال انجام است تا مشخص شود آیا موشک‌هایی که به قیصریه و اطراف آن شلیک شده‌اند، سکوی گاز دریایی را هدف قرار داده‌اند یا خیر.

حزب‌الله ظهر امروز اعلام کرد که شهر صفد و شهرک کرمیئل را با شلیک‌های موشکی هدف قرار داده است.

پیش از آن نیز حزب‌الله گفته بود که منطقه کریوت در شمال حیفا را با رگبارهای موشکی هدف قرار داده است.

فیلم‌هایی که منتشر شده، نشان می‌دهد که موشک‌ها در حومه شهر حیفا فرود آمده‌اند و گزارش‌ها حاکی است که این موشک‌ها از سامانه‌های دفاعی هوایی این رژیم عبور کرده و به منطقه صنعتی شمال حیفا که بیش از ۴۰ کیلومتر با مرز لبنان فاصله دارد، اصابت کرده‌اند.