تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3803516
شناسه : 3803516
تاریخ :
عملیات وعده صادق ۲مطالبه عمومی مردم بود اقتصاد ایران: اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان گفت: عملیات وعده صادق ۲ مطالبه عمومی مردم بود و همه خواهان انتقام بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه بر اساس فرموده حضرت علی (ع)، علنی کردن گناهان از شدیدترین گناهان است، اظهار کرد: خداوند در قرآن مجید در ارتباط با گناهان کبیره برخی را نسبت به بعضی دیگر در زمینه میزان آثار و نتایج آن در جامعه تقسیم بندی کرده است.

وی با بیان اینکه در این تقسیم‌بندی‌ها گناه فتنه از قتل بالاتر است، ابراز کرد: فتنه امنیت روانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه مؤمنان باید حد و عذاب دنیوی را برای اعمال منافی عفت در نظر بگیرند و در مقابل آن کوتاه نیایند، گفت: وجود لغزش‌های کوچک در جامعه امری بدیهی است و ایمان مردم و استقامت آنها در مقابل گناه متفاوت است اما خداوند از همه انتظار دارد دامنه چنین گناهان کبیره به گناهکار خلاصه نشود.

وی در خصوص اهمیت حزب‌الله از نگاه رهبر کبیر انقلاب افزود: ایشان ۳۷ سال قبل در پیام خود به حج رسماً از حزب‌الله نام‌بردند و گفتند حزب‌الله بالاترین حجت بر مقاومت است و این در حالی است که امام (ره) اغلب به صراحت از کسی نام نمی‌بردند.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در پی حادثه شهادت سید حسن نصرالله ۵ روز عزای عمومی اعلام کردند که فریاد بر سر مستکبران و اسرائیل و آمریکای ظالم است، تصریح کرد: در این ایام اقتدار نظام جمهوری اسلامی به دست رزمندگان و نظامیان پرتوان ما نمایان شد و با هماهنگی هر چه تمام‌تر سیلی محکمی به اسرائیل زدند.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق ۲ مطالبه عمومی مردم بود و همه خواهان انتقام بودند، گفت: اقامه نماز جمعه این هفته به‌خاطر شهادت سید حسن نصرالله به امامت مقام معظم رهبری و استقبال بی نظیر از این حضور به این معنا بود که بگوییم عزا و ماتم ما فریاد است، اگر رژیم صهیونیستی دلخوش به گنبد آهنین برای حفاظت از خودش است می‌بیند که دیگر گنبد آهنینی باقی نمانده است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: پیام حضور مقام معظم رهبری این است که اگر سردمداران کفر جرأت دارند با این جمعیت مقابله کنند، پیام ولی امر مسلمین به تمام آزاد مردان این است که در مقابل دشمن خود را وا ندهید و با شجاعت و شهامت در مقابل دشمن ایستادگی کنید.

وی با تاکید بر اینکه دشمن بداند که اگر دست از پا خطا کند، سیلی محکم‌تری خواهد خورد و نظام جمهوری اسلامی تمام قد پشت حزب‌الله لبنان ایستاده است، ابراز کرد: اسرائیل عددی نیست، شما دیدید نیروهای مسلح ما چگونه دقیق پایگاه‌هایشان را زدند؛ نقش مستقیم آمریکا در شهادت سید مقاومت جنایتکار بودن و شیطان بزرگ بودن آمریکا به تحلیل رهبر معظم انقلاب را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه ساده‌لوحی است که کسی فکر کند مسائل آمریکا با ایران قابل حل است، گفت: شیطان تنها اغوا می‌کند و فریب می‌دهد، آمریکا شیطان بزرگی است که هم فریب می‌دهد و هم وسوسه می‌کند، هم کشتار می‌کند و هم پرچم حقوق بشر در دست می‌گیرد، اختلاف آمریکا و ایران بنیادین است، آن‌ها با اصل نظام مخالف اند.

وی با بیان اینکه گاهی برخی مسئولان نظام اشتباهاتی دارند، باید در انتخاب واژگان دقت کنند؛ هر جا ما کوتاه آمدیم جنایات دشمن بیشتر و دست او درازتر شده است، افزود: طی هست سال دفاع مقدس رزمندگان عزت آفریدند و نباید مسؤولان به گونه‌ای رفتار کنند که آمریکا و اسرائیل احساس قدرت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به بمباران لبنان بر سر مردم گفت: این امر نشان‌دهنده خواری و زبونی دشمن است، باید با اقتدار در برابر دشمن بایستیم و اجازه ندهیم احساس قدرت کند؛ با اتفاقاتی که به دست دشمنان اسلام می‌افتد جامعه اسلامی تقویت می‌شود و ارزش‌های انقلاب، اهمیت رهبری و حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب بیشتر می‌شود که به برکت خون شهدا است.

وی افزود: شب گذشته مجدداً رژیم صهیونیستی حملاتی داشته است و بر سر مردم مظلوم لبنان بمب ریخته است، امیدواریم اسرائیل هر چه سریع‌تر به دست نیروهای جبهه مقاومت نابود شود.