تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3803433
شناسه : 3803433
تاریخ :
۳۸۲ پرونده طلاق در شوراهای حل اختلاف لرستان منجر به سازش شد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: در شش ماه نخست امسال ۳۸۲ پرونده طلاق در شوراهای حل اختلاف لرستان منجر به سازش شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری در سخنانی، اظهار داشت: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۷۱۴ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده و این در حالی است که هفت هزار و ۳۹۰ فقره پرونده نیز از سال قبل در این شورا وجود داشت.

وی افزود: از این تعداد، سه هزار و ۶۰۹ فقره پرونده در شش‌ماهه نخست سال جاری در شوراهای حل اختلاف استان منجر به سازش شد که این رقم ۴۵ درصد پرونده‌های قابل سازش استان را شامل می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان ۳۹ روز است.

حجت‌الاسلام شهواری، اضافه کرد: ۹۸ درصد ابلاغ‌ها در شش‌ماهه ابتدای سال به‌صورت الکترونیک بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای حفظ کانون خانواده و جلوگیری از فروپاشی خانواده در پرونده‌های طلاق همواره مورد تأکید دستگاه قضائی بوده است، یادآور شد: در همین راستا در نتیجه تلاش‌ها و اقدامات اعضای شورا در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان در شش‌ماهه نخست سال جاری ۳۸۲ پرونده طلاق منجر به صلح و سازش شد که لازم است از تلاش مجموعه شورای حل اختلاف در این زمینه تقدیر و تشکر کنم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، اضافه کرد: همچنین با اقدامات سازشی و اصلاح ذات‌البین ۲۵ پرونده مالی بالای ۲۰۰ میلیون تومان در نیمه نخست امسال در استان منجر به سازش شده ست.

حجت‌الاسلام شهواری، همچنین از سازش در سه هزار و ۱۷۹ پرونده مربوط به تصادفات در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این عدد ۸۱ درصد پرونده‌های مربوط به تصادفات در شورای حل اختلاف استان را شامل می‌شود.