تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3803354
شناسه : 3803354
تاریخ :
تویوتا برنامه برقی کردن محصولاتش را به تعویق انداخت اقتصاد ایران: عصر خودرو- به دلیل کم شدن استقبال از خودرو های برقی، حالا تویوتا که قرار بود تا سال ۲۰۲۵ مدل های برقی بیشتری تولید کند از این برنامه عقب نشینی و آن را به اواسط سال ۲۰۲۶ موکول کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کم شدن فروش خودرو های برقی در جهان باعث شده خودروسازان بزرگی مثل فورد، بنتلی، ولو، مرسدس بنز و دیگران از برنامه برقی کردن محصولاتشان عقب نشینی کنند و حالا تویوتا به این کمپانی ملحق شده است.

سخنگوی تویوتا اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد تا سال 2026 بیشتر از 1.5 میلیون خودروی برقی در سطح جهان به فروش برساند.

تویوتا برای ساخت کراس‌اور های برقی 3 ردیف خود،  1.3 میلیارد دلار در کارخانه Georgetown واقع در ایالت کنتاکی آمریکا سرمایه گذاری کرده است. این کمپانی همچنین 1.3 میلیارد دلار برای ساخت باتری های یون لیتیومی در کارولینای شمالی و 1.4 میلیارد دلار برای ساخت مدل های برقی در تاسیسات خود در Princeton ایالت ایندیانا هزینه کرده است.
طبق گزارشات، مدل کراس‌اور 3 ردیف برقی تویوتا بالاخره تولید خواهد شد اما برنامه کمی به تعویق افتاده است. درباره مدل 3 ردیف لکسوس هم باید اشاره کرد که برای تولید در سال 2030 برنامه ریزی شده بود اما با وجود مشکلات پیش رو برنامه تولید این خودرو در آمریکا لغو شده و مستقیما از ژاپن وارد خواهد شد.