تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3803311
شناسه : 3803311
تاریخ :
تجلیل از یک فکر و راه؛ یادبود «نصرالله» در کابل برگزار شد اقتصاد ایران: مراسم یادبود از سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان، با حضور عالمان دینی و اقشار مختلف در غرب کابل برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مراسم یادبود سید حسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان به همت شورای علمای شیعه افغانستان در غرب کابل برگزار شد.

همچنین در این مراسم  با حضور جمعی از عالمان دینی، شخصیت‌های فرهنگی و شهروندان پایتخت افغانستان از شهدای دایکندی و فلسطین نیز گرامی داشت به عمل آمد.

کشور افغانستان , لبنان , سید حسن نصرالله , شیعیان ,

در این مراسم سخنرانان نصرالله را به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزات اسرائیل معرفی کردند و تأکید کردند که او همواره در خط مقدم دفاع از حقوق مسلمانان و مظلومان قرار داشت.

عالمان دینی و شرکت کنندگان در این مراسم همچنین ضمن یادآوری از شهدای اخیر حمله گروه تروریسیت داعش در دایکندی، حملات رژیم صهیونیسیتی به فلسطین و لبنان نیز به شدت محکوم شد.

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای به این مناسبت، نصرالله را به عنوان یک «فکر» و «راه» توصیف کرد و تأکید نمود که با حذف فیزیکی او، این فکر هر روز پررنگ‌تر و فروزان‌تر خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «سید حسن نصرالله داعیه‌دار صادق دفاع از قدس شریف و دو سرزمین اسلامی فلسطین و لبنان بوده و در این راه الحق والانصاف تا پای جان، صادقانه، شجاعانه و قهرمانانه جهاد کرد و جانش را در این راه قربانی نمود».

این مراسم، نشان‌دهنده همبستگی و اتحاد مسلمانان در دفاع از حقوق فلسطینی‌ها و مقاومت اسلامی است و بیانگر عزم و اراده مردم مسلمان افغانستان در حمایت از مقاومت و مبارزه با ظلم بود.

انتهای پیام/