تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3803184
شناسه : 3803184
تاریخ :
پیش‌بینی وضعیت جوی دریایی و دمایی استان هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس - اداره کل هواشناسی هرمزگان وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان را در روز ۱۳ مهر ماه تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در روز جمعه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۳ طی ساعت ابتدایی صبح در سواحل و جزایر، مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.در ساعات بعد از ظهر نیز ناپایداری جوی و دریایی مورد انتظار است.

از ساعات ظهر امروز وضعیت دریا در تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان با وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی مواج خواهد شد. سرعت باد در خلیج فارس و تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲۰۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای سنگین و نیمه سنگین صورت پذیرد.

امروز در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات و نقاط مستعد استان و برخی نقاط ساحلی رشد اره ابرهای همرفتی و وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری گردد. این شرایط جوی و دریایی تا بعد از ظهر روز شنبه ۱۴ مهرماه تداوم خواهد داشت.

به لحاظ دمایی کاهش نسبی دمای بیشینه تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است.