تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3803174
شناسه : 3803174
تاریخ :
نقش عملیات سایبری سپاه در حمله موشکی ایران به اسرائیل اقتصاد ایران: ایران در عملیات وعده صادق ۲، علاوه بر قدرت موشکی، قدرت سایبری خود را نیز به رخ کشید؛ اما عملیات سایبری سپاه در حمله موشکی ایران به اسرائیل چه نقشی داشت؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گجت نیوز: ایران در عملیات وعده صادق ۲، علاوه بر قدرت موشکی، قدرت سایبری خود را نیز به رخ کشید؛ اما عملیات سایبری سپاه در حمله موشکی ایران به اسرائیل چه نقشی داشت؟

عصر روز سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳، جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق ۲ را برای انتقام گرفتن از جنایت‌های اسرائیل و به‌خصوص ترور اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله، اجرا کرد. در این عملیات نظامی، حدود ۲۰۰ موشک به سمت نقاط مختلف اسرائیل شلیک شد که ظاهرا حدود ۹۰ درصد آنها با موفقیت به هدف اصابت کردند. ناکامی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین در رهگیری موشک‌های شلیک شده از سوی ایران، در تمام رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشته است؛ اما چه چیزی باعث این اتفاق شد؟

برخی منابع مطلع در این رابطه اظهار کرده‌اند علت صبر چند هفته‌ای سپاه برای انتقام گرفتن از اسرائیل، تکمیل و توسعه برخی فناوری‌های اعلام نشده بوده است. این منابع می‌گویند، طی هفته‌های اخیر، سپاه اطلاعات بسیار حساس و جدیدی را جمع‌آوری کرده و سیستم‌های موشکی خود را نیز به‌نحوی به‌روزرسانی کرده که باعث غافلگیری اسرائیل شوند. همچنین به گفته منابع مذکور، علت عدم رهگیری بیش از ۹۰ درصد موشک‌های ایران در عملیات وعده صادق ۲، امکانات و فناوری‌های جدیدی بوده که هنوز بخش مهمی از آنها مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

عملیات وسیع سایبری سپاه در حمله موشکی ایران به اسرائیل

سردار ابراهیم جباری، مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران نیز به نقش عملیات سایبری در وعده صادق ۲ اشاره کرد. وی در این رابطه با اشاره به اصابت ۹۰ درصد از موشک‌های سپاه به هدف، بیان کرد دلیل موفقیت عملیات وعده صادق این بود که یک عملیات سایبری در زمان عملیات موشکی روی سامانه‌های پدافندی دشمن ایجاد و باعث شد موشک‌ها به هدف بخورند.

به‌گفته سردار جباری، رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ دچار غافلگیری نظامی شد و مراکز مهم نظامی آنها مورد هدف قرار گرفتند. وی افزود آشیانه‌های نظامی دشمن و تعداد قابل توجهی از جنگنده‌های اسرائیلی منهدم شدند. مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران در انتها تاکید کرد که در وعده صادق ۲، تنها بخش کوچکی از قدرت نظامی ایران به نمایش گذاشته شد و اگر دشمن بخواهد ادامه بدهد، حیفا و تل آویو را شخم خواهیم زد.