تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3803120
شناسه : 3803120
تاریخ :
مدرسه آینده‌ساز/ دانش آموزانی با هویت ایرانی اسلامی اقتصاد ایران: قائم مقام سازمان مدارس صدرا گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نسبت به دانش‌آموزان، درک کردن نقش خودشان در نقشه کلان حرکت نظام اسلامی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، دانش آموزان مدارس صدرا پس از سپری کردن دوره‌های تابستانه، برای سال تحصیلی جدید به این مدارس رفتند.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های مدارس صدرا توجه به ساحت‌های مختلف تربیتی، مهارت آموزی و ایجاد فضایی پرشور و نشاط برای تحصیل دانش آموزان است.

از جمله ویژگی‌های دیگر مدارس صدرا کنشگری هدف‌مند و فعالیت تشکیلاتی نوجوانان در مدارس، وجود فضای تربیتی و اخلاقی حاکم بر مدارس و توجه به فناوری‌های نوین آموزشی و پژوهشی در این مدارس است.

این روزها که مسئولان نظام آموزشی بر تقویت مدارس دولتی تاکید می‌کنند؛ مدارس صدرا الگویی از مدارس دولتی هستند که با تقویت بنیه علمی و حاکم بودن یک فضای دینی و اخلاقی توانسته‌اند در میان مدارس حتی از مدارس غیردولتی و خصوصی وضعیت به مراتب بهتر و بالاتری داشته باشند.

مدارس صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است؛ از همین رو مسئولان این سازمان تمام توجه خود را بر روی پیشرفت و اعتلای این مدارس گذاشته اند.

به همین جهت بود که برای آغاز سال تحصیلی چندین تن از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم بازگشایی چند مدرسه صدرا در سرارس کشور شرکت کردند.

حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در دبیرستان پسرانه صدرا هشتگرد، حجت الاسلام عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان در دبیرستان پسرانه صدرا ورامین، حجت‌الاسلام تقدیری رییس بنیاد ملی نوجوان در دبیرستان دخترانه صدرا کاشان و حجت الاسلام مبینی قائم مقام سازمان مدارس صدرا و جمعی از مسئولین استان قزوین، در دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا قزوین حضور یافتند.

همچنین جمعی از معاونین سازمان مدارس صدرا در مدارس صدرا در شهرستان‌های نجف آباد، کرمان، رشت و نظرآباد حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام مبینی قائم مقام سازمان مدارس صدرا در مراسم بازگشایی مدارس ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان و همکاران فرهنگی در مدارس صدرا، درک نقش خود توسط دانش‌آموزان در نقشه کلان حرکت نظام اسلامی را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نسبت به دانش‌آموزان دانست و افزود: دانش‌آموزان مدارس صدرا در این سال تحصیلی بیش از گذشته، با انگیزه و هدف گذاری صحیح در مسیر رشد خود گام بر می‌دارند تا این دغدغه صحیح رهبری را جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به تعیین شعار (مدرسه آینده‌ساز، دانش آموزانی با هویت ایرانی اسلامی) برای مدارس صدرا در سال تحصیلی پیش رو، ادامه داد: افتخار می‌کنیم در مدارس صدرا میزبان فرزندانی از ایرانی اسلامی هستیم که آینده‌سازان جامعه ما و در آینده‌ای نزدیک، پیشرانان انقلاب اسلامی در جهان هستند.

مدرسه آینده‌ساز/ دانش آموزانی با هویت ایرانی اسلامی

حجت الاسلام مبینی ضمن قدردانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های کادر محترم مدرسه پسرانه صدرا قزوین، این مدرسه را یکی از مدارس در حال پیشرفتن در مسیر تبدیل به مدرسه تراز انقلاب اسلامی دانست.

در این مراسم از دانش‌آموزان برتر سال گذشته مدرسه نیز تقدیر به عمل آمد.

همچنین حجت الاسلام مبینی با حضور در مدرسه صدرا دخترانه متوسطه قزوین، با کادر محترم مدرسه و دانش‌آموزان دیدار کرده و شروع سال تحصیلی را به آنان نیز تبریک گفت.

۱۹۷ مدرسه صدرا در ۲۸ استان و ۱۰۴ شهرستان فعال هستند. این مدارس شامل ۹ مدرسه ابتدایی، ۵۹ مدرسه متوسطه اول و ۱۲۹ متوسطه دوم است و امسال هم ۱۵ مدرسه در متوسطه اول و دوم به این تعداد اضافه خواهد شد.

سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی پیشرو در کشور علاوه بر وظیفه ذاتی خود در امر تعلیم و تربیت، در سال های اخیر با راه اندازی مدارس صدرا نقش و مسئولیت جدیدی برای خود در نظام تعلیم و تربیت قائل شده است.