تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3803104
شناسه : 3803104
تاریخ :
دربی شمالی‌ها و صنعتی‌ها در روز پذیرایی مس از شمس اقتصاد ایران: ۴ دیدار روز نخست هفته هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران امروز جمعه برگزار خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری 4 دیدار  در روز جمعه 13 مهر آغاز خواهد شد.

مس رفسنجان - شمس آذر قزوین؛  به دنبال پسته خندان پیروزی

دیدار تیم‌های مس رفسنجان - شمس آذر قزوین از ساعت 18 روز جمعه 13 مهر  در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان برگزار می‌شود. شهری که به سوغات پسته‌ معروف و جنس خوب این ره آوردِ گران‌بها از نوع خندان است. محرم نویدکیا و سعید دقیقی سرمربیان دو تیم هر دو جزو مربیان جوان لیگ برتر هستند، تلاش می‌کنند در این بازی برنده از میدان خارج شوند.

مس رفسنجان با 5 امتیاز(حاصل یک پیروزی، 2 باخت و 2 مساوی) در رده دوازهم لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفته است. بازی هفته چهارم این تیم مقابل استقلال به دلیل حضور آبی‌پوشان در لیگ نخبگان آـسیا معوقه شده است. شاگردان نویدکیا در حالی قدم به این مسابقه می‌گذارند که در 2 دیدار قبلی برنده از میدان خارج شدند. نارنجی‌پوشان در هفته ششم لیگ برترمیهمان چادر ملو بودند که با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

در سوی دیگر زمین شمس آذر با 3 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. کفه ترازوهای باخت و مساوی این تیم در عدد 3 برابر است اما هنوز بردی در کارنامه این تیم ثبت نشده است. شاگردان دقیقی هفته گذشته در دیداری خانگی مقابل نساجی به تساوی بدون گل رضایت دادند. به دلیل 8 گل دریافتی و 4 گل زده، تفاضل گل این تیم منفی 4 است. دقیقی که به سبک بازی هجومی علاقه‌مند است در فصل جاری باید بیشتری روی دفاعش متمرکز باشد. در این دیدار امیرحسین صدقی به دلیل دریافت کارت قرمز در مسابقه نساجی، در لیست محرومیت قرار دارد و  از همراهی تیمش محروم است.

دو تیم از زمان فعالیت‌شان 2 مرتبه به دیدار هم رفتند که یک مرتبه 2 تیم به تساوی رضایت دادند و یک مرتبه هم تیم شگفتی‌ساز فصل بیست و سوم لیگ برتر یعنی شمس آذر با نتیجه 3 بر صفر برنده از میدان خارج شد.

نساجی مازندران- ملوان بندر انزلی؛ دربی شمالی‌ها از صدر و قعر جدول

تیم‌های نساجی - ملوان از ساعت 18:15 روز جمعه در ورزشگاه وطنی قائم شهر به مصاف هم خواهند رفت. دو تیم در حالی دربی شمال کشور را برگزار می‌کنند که در صدر و قعر جدول جای گرفتند.

نساجی تا پایان هفته ششم حال و اوضاع خوبی ندارد. آنها در کارنامه خود 3 مساوی و 3 باخت ثبت کردند تا با 3 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول جای بگیرند. شاگردان الهامی در هفته ششم لیگ برتر میهمان شمس آذر بودند که به تساوی بدون گل رضایت دادند. سیامک نعمتی بازیکن تیم نساجی به دلیل دریافت کارت قرمز، از همراهی تیمش در این بازی محروم است.

ملوان بعد از پایان هفته ششم لیگ برتر با 13 امتیاز( حاصل 4 برد، یک مساوی و یک باخت) و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است. عملکرد ملوانی‌ها نسبت به بودجه‌ای که دارند قابل تمجید است؛ اما هواداران این تیم نگران هستند که ناخدا بتواند ملوانان را با همین دست فرمان در امواج سهمگین بی‌پولی‌ها و نداری‌ها کمک کند. ملوان هنوز دریافتی نداشته و ناخدا امینی مدیر این باشگاه شمالی به دنبال جذب اسپانسر است. شاگردان زارع هفته گذشته در دیداری خانگی با نتیجه یک بر صفر از سد استقلال خوزستان عبور کردند. در این هفته اگر چه مدیر ملوان اجازه همراهی تیمش را ندارد؛ اما محمد عمری به تمرینات بازگشته و در دسترس کادر فنی قوی سپیدخزر است.

در 5 تقابل رو در رویی که 2 تیم داشتند، دست بالا با ملوان است چرا که قوی سپید توانسته صاحب 4 پیروزی باشد و یک مرتبه متحمل مساوی شده است.

ذوب‌آهن اصفهان- آلومینیوم اراک؛ تقابل صنعتی‌های سبزپوش

ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک از ساعت 18:30 روز جمعه در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می‌روند. 2 تیم صنعتی که از رنگ‌های سبز و سفید برای پیراهن خود بهره می‌گیرند با هم دوئل می‌کنند تا رقم پیروزی‌های خود را از یک افزایش دهند.

ذوب‌آهن در پایان هفته ششم با 7 امتیاز در رده هشتم جدول جای گرفته است. شاگردان ربیعی هفته گذشته مقابل فولاد با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند. سبزپوشان در 3 دیدار قبلی 3 تساوی، یک پیروزی و یک شکست تجربه کردند.

آلومینیوم اراک بعد از پایان هفته ششم با 6 امتیاز در رده ششم جای گرفته است. شاگردان حسینی هفته گذشته میزبان خیبر خرم آباد بودند که با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند تا صاحب اولین پیروزی خود شوند. ایرالکو در طول رقابت‌های این فصل 6 گل دریافت کرده و تنها 3 بار موفق شده دروازه رقبا را باز کند. حسینی جوانی شاگردانش را دلیل موقعیت‌سوزی زیاد می‌داند.

در 5 تقابل قبلی دو تیم ذوب‌آهن 3 مرتبه صاحب پیروزی شده و 2 مرتبه هم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

خیبر خرم آباد - گل‌گهر سیرجان؛ پاگشای مربی برزیلی در خرم آباد

خیبر خرم آباد -گل‌گهر سیرجان از ساعت 18:30 روز جمعه به مصاف هم می‌روند. میزبان تازه وارد به لیگ برتر با 5 امتیاز در رده سیزدهم قراردارد  و میهمان متمول با 8 امتیاز در جایگاه ششم جدول جای گرفته است. خیبر در آخرین دیدار خود مقابل آلومینیوم بازنده از میدان خارج شد.  اورلیو 51 ساله دومین دیداری است که روی نیمکت خرم‌آبادی‌ها می‌نشنید و امیدوار است اولین پیروزی خود را به عنوان سکاندار اصلی تیمش تجربه کند. در آنسوی میدان فیروزه‌ای‌پوشان کویر سیرجان در 2 هفته اخیر متحمل تساوی‌های بدون گل شدند. آخرین پیروزی شاگردان تارتار به هفته سوم لیگ برتر باز می‌گردد. نباید فراموش کرد که دیدار هفته چهارم سیرجانی‌ها به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا معوقه شد.

خلاصه برنامه برگزاری بازی‌های روز نخست هفته هفتم لیگ برتر را در زیر می‌خوانید:

مس رفسنجان - شمس آذر قزوین| ساعت: 18| ورزشگاه: شهدای مس

نساجی مازندران- ملوان بندر انزلی| ساعت: 18:15|ورزشگاه: شهید وطنی قائم شهر

ذوب‌آهن اصفهان- آلومینیوم اراک|ساعت: 18:30| ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

خیبر خرم آباد - گل‌گهر سیرجان| ساعت: 18:30| ورزشگاه: تختی

همچنین برنامه دیگر بازی‌های این هفته را در زیر می‌خوانید:

شنبه 14 مهر

پرسپولیس تهران- چادرملو اردکان

استقلال خوزستان- سپاهان

هوادار- استقلال

یکشنبه 15 مهر

تراکتور- فولاد

انتهای پیام/