تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802927
شناسه : 3802927
تاریخ :
لزوم توسعه مبادلات تجاری و روان‌سازی صادرات در گمرک آستارا اقتصاد ایران: آستارا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان بر لزوم توسعه مبادلات تجاری و روان‌سازی صادرات از این شهرستان به منظور توسعه اقتصادی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدیان عصر پنجشنبه در سفری یک روزه به همراه برخی از مدیران کل استان و ناظر گمرکات استان با حضور در مرز آستارا و بازدید از زیرساخت‌های این دروازه و بررسی روند صادرات در نشستی برای رفع مشکلات و مسائل موجود اظهار کرد: در راستای توسعه تجارت غیر نفتی و تسهیل روند صادرات آن از طریق گمرک آستارا از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم بود.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات و اقداماتی که باید هرچه سریع‌تر تسهیل و انجام آن نهایی شود نوبت دهی اینترنتی کامیون‌ها است که مقرر شد تا پایان ماه این فرایند تکمیل و به طور کامل اجرایی شود تا از صف‌های طولانی در مقابل پایانه و گمرک جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به مصوبات این سفر گفت: جابجایی‌هایی در گمرک و پایانه آستارا در راستای تسهیل صادرات و واردات باید صورت گیرد و فضایی مناسب برای قرنطینه، پایانه و استاندارد در گمرک ایجاد شود تا کامیون داران و شرکت‌های آنها به راحتی بتوانند اقدامات اداری و کاری خود را انجام دهند.

محمدیان تاکید کرد: با همه توان مصوبات جلسه را پیگیری خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تمامی موانع موجود در امور اقتصادی و صادرات و واردات را رفع نمائیم تا تجار ما دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد: باید مدیریتی صورت گیرد که کامیون‌های یخچال دار و کالاهای فاسد شدنی در صف‌های طولانی معطل نشوند که صادر کننده و تجار ما دچار خسروان نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه کامیون‌های غیر یخچال دار نیز باید با نوبت گیری اینترنتی در موقع مقرر به شهرستان و گمرک مراجعه نمایند افزود این اقدام برای جلوگیری از اتلاف وقت عدم اجحاف در حق آنها صورت می‌گیرد.