تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802903
شناسه : 3802903
تاریخ :
به کارگیری اتباع در پروتئینی ها و اصناف اسلامشهر ممنوع شد اقتصاد ایران: اسلامشهر- رئیس اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی اسلامشهر ازممنوعیت به کارگیری ابتاع غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: برای اتباع مجاز نیز به کارگیری در مراکز مرتبط با مواد غذایی مجاز نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بهنام امامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به موجب ماده ١٢٠ قانون کار، اتباع خارجی نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر اینکه دارای روادید با حق کار مشخص بوده و ثانیاً مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت دارند.

امامی گفت: در همین راستا و به منظور جلوگیری از حضور نیروهای غیر مجاز خارجی در بازار کار کشور، ادارات کار بر اساس وظایف ذاتی خود با بازرسی و سر کشی از کارگاه‌های مشمول قانون کار به محض شناسایی اتباع خارجی بدون پروانه‌ی کار، برای کارفرمایان متخلف به نسبت ایام اشتغال غیر مجاز اتباع بیگانه مطابق مقررات مربوطه برگ جریمه صادر می‌نمایند و در ادامه جهت ممانعت از تکرار به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز مستند به ماده ۱۸۱ قانون کار از طریق مراجع قضائی مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

رئیس اداره کار اسلامشهر تاکید کرد: به کارگیری نیروی تبعه خارجی حتی اتباع مجاز در مراکز تولید، بسته‌بندی و فروش مواد غذایی و پروتئنی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: به کارگیری اتباع خارجی در کشورمان تنها در مشاغل سخت و با دارا بودن روادید کار مجاز بوده و نباید در مراکز مرتبط با مواد غذایی مثل گلخانه‌ها و فروشگاه‌ها و اصناف به کارگیری شوند.

امامی بیان داشت: مردم با مشاهده این‌گونه اشتغال برای هر نیروی غیر ایرانی مراتب را به پلیس گزارش کرده و عوامل انتظامی نسبت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

رئیس اداره کار اسلامشهر خاطر نشان ساخت: در این خصوص نظارت اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نیز ضرورت دارد.