تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3802901
شناسه : 3802901
تاریخ :
ادعای بایدن درباره واکنش اسرائیل به پاسخ موشکی ایران اقتصاد ایران: جو باید رئیس جمهور آمریکا در میانه گزارش‌ها در مورد احتمال واکنش رژیم صهیونیستی به پاسخ موشکی ایران، مدعی شد که در حال گفتگو با تل آویو است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بایدن امروز پنجشنبه مدعی شد که وی در حال گفتگو در مورد حمله احتمالی اسرائیل به سایت‌های نفتی ایران در واکنش به پاسخ موشکی تهران به تل آویو است.

بایدن در کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمایت می‌کند؟، ادعا کرد: ما در حال گفتگو در مورد آن هستیم. فکر می‌کنم که این مختصر خواهد بود.

در شرایطی که گزارش‌ها از موفقیت‌آمیز بودن عملیات وعده صادق 2 حکایت دارند یک روزنامه آمریکایی امروز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده رژیم صهیونیستی به دنبال «پاسخ گسترده» به ایران نیست.

روزنامه واشنگتن‌پست در این گزارش به نقل از منابع آگاه مدعی شده کاخ سفید در حال تلاش برای محدود کردن پاسخ احتمالی اسرائیل به عملیات موشکی ایران موسوم به «عملیات وعده صادق 2» است.

چند مقام ارشد دولت «جو بایدن» که به شرط عدم افشای نام با این روزنامه گفت‌وگو می‌کردند مدعی شده‌اند مقام‌های اسرائیلی در محافل خصوصی به کاخ سفید گفته‌اند نیازی برای زدن ضربات فوری و گسترده به ایران احساس نمی‌کنند.

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد به دنبال حمله به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

دفتر دیپلماتیک ایران تاکید کرد: در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند.

انتهای پیام/