تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802882
شناسه : 3802882
تاریخ :
نوسازی ۹ هکتار از بافت فرسوده صالحیه با سیاست‌های تشویقی اقتصاد ایران: بهارستان- شهردار صالحیه از نوسازی ۹ هکتار از بافت فرسوده این شهر با سیاست‌های تشویقی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدآگاهی مند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری صالحیه با اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران مسکن، موفق به نوسازی ۹ هکتار از بافت فرسوده شهر در کمتر از ۴ سال شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری صالحیه از سال ۱۴۰۰ با هدف نوسازی بافت فرسوده و کاهش مخاطرات ناشی از آن، اقدام به ارائه تسهیلات و تخفیف‌های ویژه به سرمایه‌گذاران مسکن کرده است.

شهردار صالحیه گفت: اعطای تخفیف عوارض پروانه ساخت تا ۷۰ درصد و تقدیم یک طبقه تراکم تشویقی برای تجمیع پلاک‌هایی که مساحت آن از ۱۶۰ مترمربع افزایش یابد، از جمله سیاست‌های تشویقی شهرداری صالحیه بوده است و این اقدامات موجب شده است تا مالکان اقدام به تجمیع پلاک‌های ریزدانه کرده و با کمک سازندگان مسکن، ساختمان‌های فرسوده و ناپایدار را به ساختمان‌های جدید و مقاوم تبدیل کنند.

آگاهی‌مند گفت: با صدور ۵۵۰ پروانه تجمیع پلاک، صالحیه پس از پایتخت در جایگاه دوم شهرهای کشور در زمینه نوسازی بافت فرسوده قرار گرفته است.

وی افزود: نوسازی بافت فرسوده نه تنها به افزایش ایمنی و کاهش مخاطرات ناشی از زلزله کمک می‌کند، بلکه به بهبود کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای ارزش افزوده املاک نیز منجر می‌شود.

آگاهی‌مند تاکید کرد: شهرداری صالحیه همچنان به حمایت از سرمایه‌گذاران مسکن در زمینه نوسازی بافت فرسوده ادامه خواهد داد و امیدوار است با همکاری شهروندان بتواند به طور کامل این بافت را نوسازی کند.