تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802776
شناسه : 3802776
تاریخ :
سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ همتی بخش خصوصی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای کشور اقتصاد ایران: گرگان- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از سرمایه‌گذاری پنج هزار همتی بخش خصوصی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در سطح کشور خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا شهرکی عصر پنجشنبه در نشست با اصناف حمل و نقل استان گلستان اظهار کرد: تبیین صحیح و بررسی همه ابعاد موضوعات حمل و نقل و اقدام مؤثر در این حوزه، به دلیل این‌که بیشترین لبه تماس با مردم را دارد، باعث رضایتمندی عمومی خواهد شد.

وی ضرورت تأمین مالی فعالان حمل و نقل استان جهت نوسازی، توسعه و بازسازی ناوگان را از موضوعات جدی استان گلستان عنوان کرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از انعقاد ۱۵ تفاهم‌نامه داخلی با خودروسازان داخلی و دو تفاهم نامه با بانک‌ها برای تأمین ناوگان و اعطای تسهیلات بانکی خبر داد.

شهرکی با اشاره به قانون برنامه هفتم پیشرفت، بر توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی برای اجرایی شدن برنامه مذکور در کنار اقدامات ملی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در موضوع نوسازی، ترانزیت، لجستیک، توسعه فضای کسب و کار و واگذاری امور به بخش خصوصی در این برنامه میان مدت، تکالیف بسیار ارزشمندی وجود دارد که با یک همکاری و هم افزایی مناسب، این امکان وجود دارد سریعاً ساز و کار اجرایی به خود بگیرد.

وی استقرار نظام لجستیک را اصلی اساسی ذکر کرد و گفت: توانمندی ما در دو حوزه تجارت داخلی و تجارت خارجی، باعث پایداری، رقابت‌پذیری و کسب جایگاه واقعی‌مان در منطقه و سطح بین الملل خواهد شد.

شهرکی در کنار توجه به توسعه صدور کالا، فوریت و اهمیت صدور خدمات حمل و نقل و ارز آوری این حوزه را مورد تأکید قرار داد.

در این نشست موضوعاتی از قبیل ساماندهی وانت‌بارها، اسناد حمل غیر واقعی، ایجاد پایانه‌های مجازی بار، نوسازی ناوگان، حذف فیزیک صورت وضعیت و آغاز فرایند الکترونیکی شدن آن، مشکلات بیمه تأمین اجتماعی رانندگان، معافیت بخش حمل و نقل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، قانون سختی کار رانندگان و ساماندهی حمل محمولات معدنی طرح و بررسی شد.

در سفر معاون حمل و نقل و مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک به استان گلستان، دیدار با استاندار گلستان، بازدید از پایانه مرزی اینچه برون و مجتمع خدماتی_رفاهی امام رضا (ع)، پلیس راه نوکنده_بندرگز، ادارات شهرستان‌های بندر ترکمن و کردکوی، مرکز مدیریت راه‌های استان و پایانه مسافری گرگان صورت گرفت