تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802757
شناسه : 3802757
تاریخ :
کاهش ۱۸ درصدی سرقت طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری در غرب استان تهران اقتصاد ایران: شهریار-  فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کاهش ۱۸ درصدی میزان سرقت‌ها در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ در این منطقه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیومرث عزیزی ظهر پنج شنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در ستاد انتظامی غرب استان تهران برگزار شد، ضمن یاد شهدای جبهه مقاومت و گرامیداشت هفته فراجا اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳، یک میلیون و ۲۶۴ هزار مورد تماس تلفنی با پلیس برقرار شده که بیش از ۴۹۸ هزار و ۵۲۶ مورد عملیاتی شده و ۱۱ هزار ۷۰۹ مورد تماس مردمی با مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ برقرار که از مجموع آن، ۲ هزار و۲۴۰ مورد تقدیر و ۷ هزار مورد انتقاد و ۲۶۰ مورد شکایت به پلیس گزارش شده است.

کاهش ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در غرب استان تهران

وی از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته، ۵ هزار و ۹۴۰ مورد تصادفات خسارتی و بیش از ۷ هزار مورد جرحی و ۱۱۳ مورد تصادف منجر به فوت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حوزه غرب استان تهران اتفاق افتاده است.

عزیزی با اشاره به اینکه ۱۲۳ طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ۶ ماهه اول سال در شهرستان تابعه به مرحله اجرا درآمده است، بیان داشت: با اجرای این طرح‌ها، ۱۶ درصد افزایش کشف و سرقت‌های خشن شده است.

کشف سه تن و ۸۷۸ کیلو انواع مواد مخدر در غرب استان تهران

وی در ادامه از کشف سه تن و ۸۷۸ کیلو انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران، ۹ هزار و ۹۵۰ نفر قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۹ هزار و ۳۹۲ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری و پس از غربالگری به مراکز ترک اعتیاد فرستاده شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه میزان سرقت‌ها در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه، ۱۸ درصد سرقت در غرب استان تهران کاهش‌یافته است افزود: با نصب پابندهای الکترونیکی شاهد کاهش محسوس سرقت و بازدارندگی در غرب استان تهران بوده ایم.

عزیزی به کشف ۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و تشکیل ۵۵۰ مورد پرونده و دستگیری ۵۴۵ نفر در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: تعداد ۲۸ هزار و ۱۴۱ مورد بازدید از صنوف انجام شده که ۱ هزار و ۴۰۱ مورد مهروموم شدند.

۷۵۰ درصد از اتباع غیرمجاز ساماندهی شده اند

وی به ساماندهی اتباع غیرمجاز اشاره کرد و افزود: با تلاش مأموران ۷۵۰ درصد از اتباع غیرمجاز ساماندهی شدند که این اقدامات تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در ادامه در خصوص برنامه‌های هفته انتظامی سال ۱۴۰۳ گفت: برابر شعار هفته انتظامی که «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار «است، فراجا ۵۳ مورد برنامه تلفیقی در این هفته در نظر گرفته است و تلاش پلیس بر این است که با همکاری شهروندان در جامعه ایجاد امنیت و آرامش نماید.

عزیزی در خصوص کشف ۲ هزار و۴۲۷ مورد جرایم سایبری در انتظامی غرب تهران افزود: با تلاش مأموران پلیس فتای غرب استان تهران، میزان کشفیات جرایم سایبری در غرب تهران ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان در پایان به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در غرب استان تهران اشاره کرد و گفت: از مجموع ۴۶ کلانتری حوزه انتظامی غرب استان تهران، ۳۵ کلانتری دارای مشاور و مددکار بوده و در ۶ ماهه گذشته ۱۵ هزار ۸۱ مورد خدمات مشاوره‌ای به شهروندان ارائه کرده و بیش از ۳۶۴ جلسه آموزشی نیز در مدارس و مساجد و محافل عمومی برگزار شده که این امر باعث صلح و سازش ۷۰ در صدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس شده است.