تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802752
شناسه : 3802752
تاریخ :
موضوع فلسطین مسئله دنیای اسلام است اقتصاد ایران: قم- رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: محاسبات دشمن با طوفان الاقصی با شکست مواجه شد و اتحاد شیعه و سنی در جبهه مقاومت نشان داد که موضوع فلسطین مسئله دنیای اسلام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ غازی یوسف حنینه ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی «نقش حزب الله لبنان و علامه شهید سیدحسن نصرالله در شکل‌گیری و تحقق تمدن نوین اسلامی» اظهار کرد: همه شهید سید حسن نصرالله را به عنوان یک عالم یاد می‌کنند و وی در حقیقت یک عالم مجاهد بود.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان بیان کرد: امید به آینده و عدم تعلق به دنیا در سبک و سیره شهید نصرالله متجلی بود و ایشان فارغ از قواعد دیپلماتیک نبود.

وی ادامه داد: شهید نصرالله همواره دشمن شناس و جامعه شناس بود و محبوبیت وی فقط مختص به شیعیان نبود بلکه همه لبنان به ایشان ارادت داشتند.

یوسف حنینه تصریح کرد: شهید نصرالله همیشه به کمک مظلومان و نیازمندان می‌شتافت و خواسته قلبی او این بود که دیگران به اقتدار و عزت برسند.

وی ادامه داد: دبیرکل حزب الله لبنان شهید همواره تلاش کرد که میان جمع علمای اهل سنت انسجام و یکدستی ایجاد شود و اینکه در فلسطین حماس و جهاد اسلامی در کنار همدیگر یک جبهه واحد را شکل دادند، از توفیقات سیدحسن بود.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان اذعان کرد: سید مقاومت یک عالم تراز اسلامی بود ضمن اینکه به مقدسات و محرمات توجه ویژه‌ای داشت و ایشان از تضعیف روحانیت جلوگیری می‌کرد و همواره از آن حمایت می‌کرد.

حنینه عنوان کرد: شهید سید حسن نصرالله عامل تقویت و تقویت جبهه مقاومت و فلسطین است و امروز همه شیعیان و اهل سنت او را گرامی می‌دارند.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان ادامه داد: طوفان الاقصی و حمایت همه جانبه لبنان و جمهوری اسلامی از فلسطین و غزه نقشه‌های میلیاردی رژیم صهیونیستی را نابود کرد و آنان رو به اضمحلال رفتند.

وی اظهار کرد: محاسبات دشمن با طوفان الاقصی با شکست مواجه شد و اتحاد شیعه و سنی در جبهه مقاومت نشان داد مساله فلسطین مساله دنیای اسلام است.

یوسف حنینه خاطرنشان کرد: حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی و حمایت از جبهه مقاومت نشان داد که نگاه جمهوری اسلامی فقط نسبت به شیعیان و اهل سنت نیست، بلکه آنان بر حفظ وحدت بین مسلمانان تاکید دارند.