تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802716
شناسه : 3802716
تاریخ :
هتل‌ها و اقامتی گردشگران در قم توسعه پیدا کند اقتصاد ایران: قم- موسس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: استان قم به لحاظ اماکن استراحتی و هتل درجه یک برای گردشگران بی‌بهره است که این امر باید توسعه پیدا کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب پیش از ظهر پنجشنبه در نشست علمی تخصصی گردشگری و صلح که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار کرد: بهترین و مهمترین کاری که کشور امروز باید انجام دهد، گردشگری است.

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: گردشگری زیر ساخت بسیاری از کشورها است و بسیاری از آنها از این طریق کسب درآمد می‌کنند و بحث اقتصادی آنها از این طریق تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ما قصد داریم تا اسپیناس ۳ را در قم تشکیل دهیم ضمن اینکه یکی از هتل‌های اسپیناس در عربستان و دیگری تهران وجود دارد.

حجت الاسلام نواب ابراز کرد: گردشگری مبنای قرآنی دارد و مبنای اقتصادی منطقه است ولی به تسهیلات نیاز دارد.

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: گردشگری یک‌مبنای فرهنگی دارد، چراکه گردشگران در حین گردشگری خود با آثار تاریخی و فرهنگی آن دیار آشنا می‌شود.

وی گفت: ما باید با گسترش گردشگری، فرهنگ جامعه و کشور خود را به جوامع و دنیا نشان دهیم و این امر در سیاست نیز تأثیر دارد.

حجت الاسلام نواب اذعان کرد: در ایران امکانات فراهم است، اما زیر ساخت‌های مناسبی برای گردشگری فراهم نیست، بنابراین باید به این موضوع خطیر توجه شود.

مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: تکیه اصلی گردشگری قم باید بر هتل و اماکن استراحتی درجه یک باشد، زیرا بسیاری از گردشگران مسأله سکونت را دارند.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: گردشگری به عنوان اصل قرآنی، پایه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، منبع درآمد سالم، اشتغال زا و اشتغال آفرین بسیار مهم است.