تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802703
شناسه : 3802703
تاریخ :
گردشگری موجب وفاق و صلح‌ بین ملت‌ها می‌شود اقتصاد ایران: قم- استاد دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: گردشگری یک جنبه روانکاوی دارد و ملت‌ها با سفر به کشورهای دیگر به لحاظ وجوه مشترک‌شان موجب وفاق آنها می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده امیر یزدانی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست علمی گردشگری و صلح قم اظهار کرد: دین در بحث گردشگری و راه‌های ایجاد صلح در بستر اجتماعی بسیار نقش آفرین است.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: جنگ پدیده فرهنگی است و سید حسن نصرالله یک چهره سرشناسی است که در مقابل نزاع‌های جانیان عالم ایستادگی کرد و یکی از ویژگی‌های او صلح طلبی بود.

وی ابراز کرد: اکثر مراکز تحقیقاتی و آکادمیک غربی و آسیایی بر موضوع ارتباط بین گردشگری و صلح مرکز ویژه‌ای دارند و با رویکرد خودشان عوامل آموزشی و علمی را دنبال می‌کنند.

امیر یزدانی تصریح کرد: گردشگری و ایجاد صلح در سطح ملت‌ها و بین الملل با یکدیگر ارتباط ناگسستنی دارند و گردشگری موجب ایجاد ارتباط و صمیمیت ملت‌ها می‌شود.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد: جنس گردشگری جنسی است که به سهولت قابل درک نیست و هنگامی که علمی در خصوص آن صحبت می‌کنیم بیشتر باید به دنبال شکاف‌ها و ذهن آدم‌ها باشیم.

وی گفت: متأسفانه گردشگری در ذهن افراد با درآمد زایی گره خورده است و این ذهنیت باید تغییر پیدا کند و گشودگی ایجاد شود.

امیر یزدانی تصریح کرد: صلح و گردشگری از آنجا که با یکدیگر ارتباط ناگسستنی دارد، دارای یک جنبه روانکاوی و روانشناسی است.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: ملت‌ها با گردش و سفر به کشورهای مورد هدف با یک سری وجوه مشترکی مواجه می‌شوند که این امر موجب همدلی و وفاق بین آنها می‌شود.