تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802682
شناسه : 3802682
تاریخ :
از ابتدای امسال بیش از ۶هزار حادثه آب در شهرستان همدان رفع شده اقتصاد ایران: همدان ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در نیمه ابتدایی سال جاری ۶ هزار و ۱۵۱حادثه آب در شهرستان همدان رفع شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد بختیاری‌فر بعداز ظهر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۵۸۵۲ حادثه در بخش تأسیسات آب شهرستان همدان رخ داد که ۵۴۶۸ مورد در حوزه انشعاب، ۶۰۸ مورد در شبکه توزیع و ۷۵ مورد در خطوط انتقال آب رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: تأسیسات آبرسانی به دلایل مختلفی مانند؛ فرسودگی تجهیزات، طبیعت و بلایای طبیعی، خطای انسانی، آلودگی و انسداد، تغییرات اقلیمی و فشار بیش از حد شبکه، دچار حادثه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه نصب نامناسب یا تعمیرات غیر اصولی می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند؛ نشت آب، ترکیدگی یا حتی آلودگی آب شود، توضیح داد: خطاهای مدیریتی یا نگهداری نامناسب نیز می‌توانند خرابی را تسریع کنند همچنین اگر فشار آب در لوله‌ها بیش از حد باشد، می‌تواند باعث ترکیدگی لوله‌ها یا آسیب دیدن دیگر تجهیزات آبرسانی شود.

بختیاری‌فر ادامه داد: وجود مواد معلق، زباله‌ها یا حتی رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها در لوله‌های آب می‌تواند باعث انسداد آن‌ها و در نتیجه افزایش فشار و ترکیدن لوله‌ها شود از طرفی افزایش دما، تغییر در الگوهای بارش و خشکسالی ممکن است بر منابع آب و سیستم‌های توزیع آن تأثیر بگذارد و تأسیسات آبرسانی را تحت فشار قرار دهد.

وی در پایان یادآوری کرد: با توجه به این عوامل، مدیریت صحیح، نگهداری دوره‌ای و پیش‌بینی خطرات می‌تواند تا حد زیادی از وقوع حوادث در تأسیسات آبرسانی جلوگیری کند.