تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802676
شناسه : 3802676
تاریخ :
صیانت از زیست‌بوم غار در اولویت شرکت علیصدر قرار دارد اقتصاد ایران: همدان ـ مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از استفاده‌ از اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا برای مبارزه با خزه‌ها و هوشمندسازی روشنایی‌ و تغییر طیف‌ نوری، جهت کنترل گرما و نوردر داخل غار علیصدر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم ملکی با اشاره به جایگاه گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر و آخرین وضعیت گردشگرپذیری این مجموعه، اظهار کرد: شرکت سیاحتی علیصدر سالانه بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر را تنها در داخل غار میزبانی می‌کند.

وی افزود: امسال نیز همچون سنوات گذشته این میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در صحت و سلامت و با شایستگی کامل به همت کارکنان و مدیران این مجموعه، تداوم داشت.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با تأکید بر اینکه طی ۶ ماهه نخست سال بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان به گردشگران هم در مجتمع علیصدر و هم در مجتمع عباس‌آباد خدمات ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این شرکت خوشبختانه بیش از یک‌هزار نفر اشتغال مستقیم و چیزی نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر هم اشتغال غیر مستقیم دارند.

ملکی با تأکید بر اینکه شرکت سیاحتی علیصدر جزو کارآفرین‌های مطرح استان بوده و بزرگ‌ترین هلدینگ گردشگری غرب کشوراست، ابراز کرد: طی این مدت در مجتمع عباس‌آباد نیز بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم و گردشگران عزیز داخلی میزبانی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با تأکید بر اینکه در دو مجتمع به‌لحاظ عمرانی و نورپردازی و نیز محیط‌زیستی اقداماتی انجام شده و این مهم خود در جلب رضایت بیشتر گردشگران نقش بسزایی داشته است، تاکیدکرد: دراین‌بین به‌طور خاص در رابطه با مجتمع غار، با وجود اینکه شرکت علیصدر بهره بردار غار بوده و با میراث‌فرهنگی که یک ارگان دولتی است، قرارداد یک‌ساله دارد؛ با این وجود دست از رسالت خود برنداشته و برای حفظ و نگهداری غار، مسئولانه و تخصصی ورود و این مهم هرساله به شکل مستمر و در بستر مباحث علمی، انجام می‌شود.

وی به استفاده از اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا برای مبارزه با خزه‌ها و هوشمندسازی روشنایی و تغییر طیف نوری، جهت کنترل گرما و نوردر داخل غار علیصدر اشاره کرد و گفت: همه ساله برای بهبود وضعیت از قبل به بعد و نیز استفاده از آخرین متد و علم به روز برای نگهداری از غار اهتمام جدی داریم.