تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802663
شناسه : 3802663
تاریخ :
پروژه های آبخیزداری در جنوب کرمان به دلیل نبود اعتبار اجرانمی شود اقتصاد ایران: جیرفت_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: نبود اعتبارات باعث عدم اجرای پروژه های آبخیزداری در جنوب استان کرمان شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح پنجشنبه در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گفت: تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در جنوب کرمان ضروری است.

وی افزود: از مجموع ۳ میلیون و ۸۵٠ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی جنوب استان کرمان، ۳ میلیون و ۶٠٠ هزار هکتار آن را حوزه‌های آبخیز تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح حوزه‌های آبخیز کشور در استان کرمان قرار دارد گفت: با اجرای پروژه‌ها آبخیزداری علاوه بر کنترل سیلاب، می‌توانیم به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت منابع آبی منطقه نیز کمک کنیم.

رحیمی نیا، با اشاره به اینکه ۸ شهرستان جنوبی استان کرمان به دلیل وجود هلیل رود مستعد سیل است افزود: تا کنون تنها ۳٠ درصد مطالعات آبخیزداری درحوزه‌های آبخیز جنوب کرمان انجام شده است

وی تصریح کرد: از مجموع یک میلیون و ۱٠٠ هزار هکتار مطالعات آبخیزداری در سطح تنها ۷٠٠ هزار هکتار عملیات آبخیزداری اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان دلیل عدم اجرای پروژه‌های آبخیز داری در این منطقه را نبود اعتبارات عنوان کرد و افزود: اگر پروژه‌های آبخیزداری به موقع اجرا شوند، می‌توانیم از بسیاری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها در منطقه جنوب کرمان جلوگیری کنیم.