تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802621
شناسه : 3802621
تاریخ :
توسعه عدالت اجتماعی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان توسعه عدالت اجتماعی را یکی از راهکارها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: این روزها مردم کشور ترکیبی از غم و اندوه و نگرانی و شادی را تجربه می‌کنند که غم و اندوه به خاطر شهادت فرزندان امت اسلام در غزه و لبنان و شهادت فرماندهان مقاومت است.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ سبب ایجاد شعف در انسان‌های حق طلب و مسلمان جهان شد، ابراز کرد: برخلاف سختی‌های بیش از چهل سال که پشت سر گذاشتیم، ثابت کردیم ایران کشوری است که پشت مردم مظلوم دنیا می‌ایستد و این را مرهون استقلال کشور است.

استاندار زنجان با بیان اینکه پیروزی واقعی با عنایت خداوند به دست می‌آید، عنوان کرد: اتکای به خداوند گره‌گشای مشکلات است و برای برخورداری از باری پروردگار ما هم باید به دفاع مظلومان بپردازیم.

وی به تقویت باور به وعده الهی تأکید کرد و گفت: با وجود فناوری‌های مختلف و با عقل بشری اگر به یاری خداوند نشتابیم دچار خسران می‌شویم.

افشارچی با بیان اینکه در سه سال گذشته برنامه‌ریزی مسیر اصلی کار ما بوده و شاخص‌های اصلی را در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: دستیابی به اهداف بخشی وابسته به عملکرد استان و بخشی وابسته به سیاست‌های کلی اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضع کشور و تحریم‌ها باید به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی و سرمایه‌گذاری باشیم، یادآور شد: نرخ بیکاری در سه سال گذشته بیشتر شده و زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی از میانگین کشور بالاتر است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نسبت درآمد به هزینه مردم را افزایش دادیم، تصریح کرد: در استان زنجان درآمد مردم از میانگین کشوری بالاتر است و این یعنی در شاخص‌های اقتصادی شاهد بهبودی هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی روند بهبودی داشته است، عنوان کرد: برخی مسائل حوزه اجتماعی نیاز به برنامه دراز مدت دارد.

افشارچی در مورد رویکردها در آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد اظهار کرد: کمپ ماده ۱۶ در زنجان ایجاد شده و اگر خوب مدیریت شود حتی طلاق، سرقت‌های خرد، همسرآزاری و کودک‌آزاری هم کاهش می‌یابد.

وی به ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین و توسعه عادلانه امکانات تأکید کرد و افزود: چنانچه عدالت در سطح جامعه افزایش یابد آسیب‌ها کمتر می‌شود.