تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3802565
شناسه : 3802565
تاریخ :
اتهامات بلینکن علیه همکاری‌های ایران و روسیه اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه آمریکا در مقاله‌ای اتهاماتی را علیه همکاری‌های دوجانبه روسیه و ایران بیان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مقاله‌ای در "فارین افرز" بدون اشاره به حمایت‌های کشورش از جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد که فشار دیپلماتیک را افزایش داده و قدرت نظامی خود را برای بازدارندگی و محدود کردن تهران و پیونگ یانگ تقویت کرده‌ایم.

وی مدعی شد که خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای دلیلی برای گسترش برنامه هسته‌ای تهران بود. بلینکن گفت: خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای امنیت ایالات متحده و شرکای آن را تضعیف کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در این مقاله بدون ارائه سند معتبری مدعی شد: روسیه حمایت نظامی و فنی خود از ایران را افزایش داد و مذاکرات بر سر شراکت استراتژیک را تسریع کرد. ایران یک کارخانه تولید پهپاد در روسیه ساخت و صدها موشک بالستیک به مسکو ارسال کرد.

بلینکن در ادامه اتهامات خود علیه ایران مدعی شد: ایران و نیروهای نیابتی آن از هرج و مرج برای احیای مسیرهای قاچاق غیرقانونی اسلحه در منطقه استفاده کردند.

وی بدون اشاره به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی برای ترور و کشتار مردم فلسطین و کشورهای منطقه مدعی شد: دولت بایدن با شرکای خود در خاورمیانه و فراتر از آن برای پایان دادن به درگیری و رنج غزه همکاری می‌کند. دولت بایدن در تلاش است تا راه حلی دیپلماتیک بیابد که اسرائیل و لبنان را قادر سازد در امنیت زندگی کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: عادی سازی بدون پایان دادن به جنگ در غزه و تعیین مسیری مطمئن برای تشکیل کشور فلسطین پیش نمی‌رود.

انتهای پیام/