تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802555
شناسه : 3802555
تاریخ :
تحقق ۴۶ درصد از اشتغال‌های هدفگذاری شده استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۶ درصد از اشتغال‌های مدنظر این استان مرکزی محقق شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرزاخانی، پیش از ظهر پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی با بیان اینکه وضع استان نسبت به استان‌های دیگر در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان وضعیت مطلوبی نیست، اظهار کرد: نیاز است در خصوص کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان، برنامه ریزی و اقدام لازم انجام شود.

وی با اشاره به تلاش جدی فرمانداران از حیث نقش‌آفرینی در تحقق اشتغال‌های ایجاد شده در استان مرکزی تصریح کرد: سامانه رصد ارتقا یافته و قابل پیگیری و راستی‌آزمایی است که در این راستا مدیران باید تلاش کنند که اشتغال‌های ایجاد شده در این سامانه در اسرع وقت ثبت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۶ درصد از اشتغال‌های مدنظر این استان مرکزی محقق شد که در این راستا باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

میرزاخانی با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان مرکزی در حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات با جدیت دنبال می‌شود گفت: استان مرکزی در بهبود فضای کسب و کار در کشور طی چندین فصل متوالی رتبه اول را کسب کرده است که امیدواریم این مهم تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه کمترین نرخ بیکاری تاریخ استان مرکزی با ۴.۸ درصد در بهار امسال به ثبت رسیده است افزود: این مهم با تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی استان در این بازه زمانی محقق شده است.

۵۴۰۰ اشتغال ثبت شده در سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز عنوان کرد: مجموع اشتغال تعهد شده در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در سال جاری، ۱۱۶۲۴ نفر است که تعداد ۴۳۵۹ نفر مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان است.

جمشید امیدی با بیان اینکه ۳۷۰ اشتغال برگشت خورده در استان داشته‌ایم گفت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۵۴۰۰ اشتغال در سامانه ثبت شده است که ۱۱۹۴ اشتغال مربوط به فارغ التحصیلان است.

وی افزود: میزان اشتغال‌های ثبت شده فارغ التحصیلان نسبت به اشتغال تعهد شده در استان مرکزی ۲۷ درصد است.

امیدی تصریح کرد: درصد اشتغال در شهرستان‌های زرندیه، ساوه، محلات و اراک بالاتر از میانگین استانی است و سایر شهرهای استان، پایین‌تر از میانگین استانی را دارند.

امیدی با اشاره به رتبه پانزدهم استان مرکزی در سامانه رصد گفت: در مجموع سهم ابلاغی تسهیلات اشتغال زایی استان مرکزی در سال جاری، بیش‌از ۲۳ میلیارد ریال است که ۱۳ میلیارد ریال سهم تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۵۷۸۵ نفر تعداد اشتغال پیش‌بینی شده بر اساس سرانه تسهیلات است اضافه کرد: ۸,۳۰۲ میلیارد ریال تسهیلات معرفی شده به بانک‌هاست که بیش از ۱۴ میلیارد ریال مبلغ تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: میزان تسهیلات معرفی شده نسبت به تسهیلات ابلاغی در استان مرکزی ۳۵ درصد و میزان تسهیلات پرداختی نسبت به تسهیلات ابلاغی ۶ درصد است.

وی با بیان اینکه اعتبار ابلاغی و تخصیصی بانک‌های عامل در خصوص تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال جاری، ۱,۴۹۰ میلیارد ریال است گفت: تاکنون ۱۸۸ میلیارد ریال از طرف بانک‌ها به افراد معرفی شده، پرداخت شده است که میزان تسهیلات پرداختی نسبت به تسهیلات ابلاغی ۱۳ درصد است.

امیدی اظهار کرد: بانک‌های عامل در شهرستان‌های فراهان، زرندیه و تفرش بهترین عملکرد را در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال جاری داشته‌اند و بانک‌های عامل در شهرستان‌های خنداب، آشتیان و ساوه عملکرد مطلوبی را در این خصوص نداشته‌اند.