تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802532
شناسه : 3802532
تاریخ :
رشد ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری‌های خارجی خراسان جنوبی در سایه امنیت اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی خراسان جنوبی یکی از اصلی ترین ذی‌نفعان امنیت را حوزه اقتصاد دانست و گفت:در سایه امنیت پایداری که در استان وجود دارد شاهد رشد ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی بوده ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با فرمانده انتظامی استان که به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت و خدمت و شهدای جان بر کف نیروی انتظامی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین ذی‌نفعان امنیت حوزه اقتصاد است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد در تار و پود جامعه جریان داشته باشد باید امنیت پایدار داشته باشیم.

وی با اذعان به اینکه امنیت صرفاً در چند مقوله خاص خلاصه نمی‌شود، بیان داشت: وقتی سرمایه گذار خارجی خراسان جنوبی را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کند مشخص است که این امنیت شعاری نیست و بقیه نیز معتقد به آن هستند.

ذاکریان با بیان اینکه نیاز به امنیت معرفتی و شناختی داریم، ادامه داد: در برخی مسائل کلان شاهد اظهارنظرهای عجیبی هستیم غافل از اینکه سیاست‌های کلی در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و … مشخص است و تشتت آرا انسان را به تأمل می‌دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: اتفاقاتی که در عرصه بین‌الملل رخ می‌دهد حاکی از این است که روزهای درخشان و پر صلابت تری برای کشور با هم افزایی هم نیروها در حال وقوع است.

وی با اشاره به اینکه تبلور امنیت را در ذهن سرمایه گذاران خارجی می‌بینیم، بیان کرد: در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۰ در استان ۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی داشتیم اما در نزدیک به سه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گفته وی طی چند ماهه آینده ۶ پروژه سرمایه گذاری خارجی دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

ذاکریان گفت: علی رغم هم فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها شاهد رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور و استان خراسان جنوبی هستیم، افزود: در چند روز گذشته تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی در مرز ماهیرود را داشتیم که با توجه به امنیت پایداری که در استان وجود دارد شاهد رونق تبادلات در مرز بودیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اذعان به اینکه مرز کانون تلاقی تعاملات دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: اگر امنیت روان و پایدار وجود نداشته باشد هیچکدام از اتفاقات خوب را شاهد نبودیم.