تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3802516
شناسه : 3802516
تاریخ :
حمله سایبری گسترده به پلیس هلند اقتصاد ایران: در اثر یک حمله هکری گسترده اطلاعات تماس هزاران نفر از کارمندان پلیس هلند به سرقت رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در یک حمله سایبری در هلند هکرها به کامپیوتر پلیس نفوذ کردند و اطلاعات تمام افسران پلیس را سرقت کردند. "ون ویل"، وزیر دادگستری این کشور مداخله یک کشور خارجی را فرض می کند.

بر اساس اطلاعات رسمی، اطلاعات تماس حدود 65000 کارمند پلیس هلند احتمالا در یک حمله سایبری به دست یک کشور خارجی افتاده است.

"دیوید ون ویل"، وزیر دادگستری هلند در این باره به پارلمان لاهه گفت که تحقیقات توسط سرویس های مخفی و امنیتی "بسیار محتمل" است که یک کشور خارجی مسئول این جنایت بوده است.

هفته گذشته مشخص شد که هکرها با نفوذ به رایانه پلیس اطلاعات تماس همه کارکنان پلیس را به سرقت برده اند. این شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و در برخی موارد، اطلاعات خصوصی بود. سرویس‌های مخفی و امنیتی سال‌هاست که درباره افزایش حملات سایبری از سوی کشورهایی مانند چین، روسیه و ایران هشدار می‌دهند.

مشخص نیست که آیا هیچ یک از این کشورها می توانند پشت این حمله باشند یا خیر. مقامات هلندی تا به حال در این مورد اطلاعات دقیقی نداده اند.

ون ویل گفت: می توانم تصور کنم که افسران پلیس نگران عواقب احتمالی هک هستند. یک مکان برای گزارش راه اندازی شده است که کارمندان می توانند نگرانی ها و سوالات خود را با آن مطرح کنند.

یک سخنگوی پلیس به روزنامه هلندی De Telegraaf گفت که در حال حاضر نمی توان به همه سؤالات پاسخ داد. وی تاکید کرد که تحقیقات در مورد نقض داده ها ادامه دارد. سخنگو گفت: ما واقعاً هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای آگاه کردن مردممان انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/