تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3802486
شناسه : 3802486
تاریخ :
ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های زیربنایی آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز- معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در اجرای پروژه‌های زیربنایی آذربایجان شرقی تاکید کرد و قول مساعد داد تا اعتبارات لازم برای این منظور اختصاص یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار آذربایجان شرقی ظهر پنج شنبه در نخستین روز حضور خود در استان و قبل از برگزاری آئین تکریم و معارفه، میزبان معاون اول رئیس جمهور شد که در حال بازگشت از سفر ارمنستان به سمت تهران بود.

بهرام سرمست در دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه با محمدرضا عارف، برخی از مسائل مهم استان را با وی در میان گذاشت.

معاون اول رئیس جمهور که بعد از سفر ۲ روزه به جمهوری ارمنستان از مسیر زمینی در حال بازگشت به سمت تهران بود، در عمارت تاریخی استانداری، میهمان استاندار آذربایجان شرقی شد.

عارف در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، به نقش و جایگاه برجسته تبریز و خطه آذربایجان در عرصه‌های مختلف کشور پرداخت و بر اهتمام دولت وفاق ملی برای حل مسائل و مشکلات این استان تاکید کرد.

سرمست، استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار برخی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات استان را مطرح و قول مساعد معاون اول رئیس جمهور برای تسریع در اجرای تعدادی از پروژه‌های زیربنایی استان را اخذ کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این دیدار برای تسریع در عملیات اجرایی سد پیغام‌چای، تسریع در تکمیل چهار پروژه راه‌سازی شامل آزادراه‌های تبریز- مرند- بازرگان، تبریز- ارومیه و مراغه- هشترود و راه‌آهن میانه-تبریز، سامان‌دهی امور مرزی، تأمین اعتبار برای افتتاح پروژه‌های بزرگ زیربنایی اعم از کنارگذر ایلخچی، کنارگذر شرقی بناب، بزرگراه مرند- جلفا، بزرگراه بستان‌آباد-تبریز و گردنه گویجه‌بل، مساعدت مالی برای احداث ساختمان مدیریت بحران استان، تأمین مالی برای تکمیل طرح انتقال آب ارس به تبریز و دشت شبستر، تأمین اعتبار برای سامان‌دهی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان و افزایش سهم شهرداری‌های استان از اعتبارات دولتی در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و توسعه شهری، اجتماعی و فرهنگی قول مساعد داد.

در این دیدار شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور و محمدعلی سبحان‌اللهی از استانداران ادوار آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند.

معاون اول رئیس جمهور امروز پنج‌شنبه با بدرقه استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان عازم تهران شد.