تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3802308
شناسه : 3802308
تاریخ :
۸هزار شناور بی‌هویت در هرمزگان ساماندهی شد اقتصاد ایران: بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانودری هرمزگان گفت: ۸هزار شناور بی‌هویت در بنادر و جزایر هرمزگان ساماندهی و به صورت رسمی وارد چرخه ناوگان شناورهای داخلی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس‌نژاد با اشاره به اجرای طرح‌های مردم محور و معیشتی در بنادر و جزایر استان اظهار کرد: یکی از بزرگترین موانع مهم پیش‌رو به منظور انجام راهبردهای معیشتی در حوزه دریایی و بندری تعیین تکلیف و ساماندهی قایق‌های بدون هویت بود.

وی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته از سوی افسران بازرسی و ثبت شناوران استان هرمزگان در این سه سال نزدیک به هشت هزار فروند شناور بی‌هویت ساماندهی و به صورت رسمی وارد چرخه ناوگان شناورهای داخلی شده که تحقق این امر گامی مهم در ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۶ هزار نفر بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردری هرمزگان اجرای طرح اسکله‌های مردمی با هدف رونق معیشت ساحل نشینان و ارتقا سطح ایمنی را از دیگر اقدامات مهم طرح‌های مردمی برشمرد و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین این امور، ایجاد زیرساخت‌ها برای پذیرش مسافر و گردشگر در بنادر و جزایر استان و نیز ایجاد زمینه برای بازدید گردشگران از پهنه خورهای استان با رعایت استانداردهای لازم بود.

عباس‌نژاد افزود: در این راستا اداره کل بنادر استان اقدام به طراحی، نظارت و ساخت ۵۰ فروند شناور مختص تردد در خورها با نام آلاچیق‌های دریایی کرد که تحقق این مهم، ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار برای بیش از یک‌هزار نفر اعم از نگهبان، ملوان و افسر شناور، بلیط فروشی را در بر داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت اسکله گردشگری متعددی در جزیره زیبای قشم افتتاح شده که ۱۰ هزار نفر شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای بومیان منطقه ایجاد شده است.

هشت هزار شناور بی‌هویت در هرمزگان ساماندهی شد

ارتقا ایمنی با نوسازی ناوگان از محل وجوه اداره شده سازمان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری بیان کرد: ۶۰ همت برای نوسازی ناوگان مسافری استان از محل وجوه اداره شده به صورت مشارکتی جذب شده است.

عباس‌نژاد افزود: تا کنون ساخت سه فروند شناور با بهره گیری از توان کشتی سازی‌های داخلی در مجموع به مبلغ ۶۷۷ میلیارد تومان هزینه برداشت شده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در بحث دریافت گواهینامه‌ها نیز این شناورها حداقل ۱۰ نفر اعم از فرمانده و سایر کارکنان را برای عملیات نیاز دارد که با احتساب به آب اندازی این سه فروند ۳۰ خانواده از سفره پر خیر و برکت دریانوردی بهره‌مند خواهند شد.

هشت هزار شناور بی‌هویت در هرمزگان ساماندهی شد

سردخانه آفاق در بندر شهید رجایی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد / ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه‌های لجستیکی محصولات

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مجتمع برودتی بهداشتی (آفاق) با هدف کاهش هزینه‌های لجستیکی محصولات و هزینه تمام شده محصولات غذایی و دارویی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال ساخت است.

عباس‌نژاد افزود: مجتمع برودتی بهداشتی آفاق با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت تقریبی هشت هکتار با هدف احداث سردخانه با ظرفیت بالا به عنوان زیرساخت راهبردی و تأمین امنیت و سلامت غذایی طراحی شده است.

وی ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه‌های لجستیکی محصولات صادراتی، وارداتی و ترانزیت، جذب و جلب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در راستای تحقق توسعه اقتصاد دریا محور و کاهش هزینه کالا و محصولات غذایی و دارویی را از دیگر اهداف این سردخانه عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: سردخانه یاد شده شامل هشت سالن زیر صفر و بالای صفر با متراژ کلی حدود چهار هزار متر مربع و با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن، طراحی یک سوله با ابعاد حدود ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت حدود ۱۵۰ تن برای کالاهایی با برودت ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و سایت نگهداری کانتینر یخچالی به تعداد حدود ۶۰۰ کانتینر است.

عباس نژاد از تأثیرات این سردخانه به اتصال به چرخه تجارت جهانی، صرفه‌جویی ارزی قابل توجه سالیانه در هزینه کالاهای صادراتی و وارداتی، لجستیک کارآمد و کاهش زمان جابه‌جایی و انتقال کالا و سرعت‌بخشی در جابه‌جایی کانتینرهای صادراتی و وارداتی، انعطاف پذیری زنجیره تأمین و پیشگیری از افزایش بی‌رویه هزینه حمل محصولات صادراتی و وارداتی به منظور حفظ تازگی و سلامت مواد اولیه و کالا و صرفه‌جویی در هزینه و قیمت تمام شده کالا و محصولات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سایت کانتینر یخچالی این سردخانه با ظرفیت ۵۰۰ پلاگ برای ارائه خدمات به کانتینرهای یخچالی و نیز پشتیبانی از سردخانه اصلی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه‌اندازی این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.